Starszy specjalista
Miejsce pracy: Poznań
Ogłoszenie o naborze Nr 6072
Warunki pracy
Rodzaj pracy to typowe prace administracyjno-biurowe, obsługa klientów i poczty oraz czynności archiwizacyjne. Pracownik przez większość czasu pracy wypełnia czynności służbowe wykorzystując sprzęt komputerowy, w tym użytkuje monitor ekranowy powyżej 4 godzin na dobę, a także porusza się po terenie urzędu w celu przekazania lub odebrania dokumentów, nad którymi pracuje.Przy wykonywaniu pracy na tym stanowisku wykorzystuje również kserokopiarkę, drukarkę, telefon i inny sprzęt techniki biurowej. Stanowisko pracy wyposażone jest w biurko i krzesło. Sprzęt dostosowany jest do wymagań, jaki powinien spełniać na takich stanowiskach pracy. Parametry środowiska pracy (oświetlenie, temperatura, hałas) w normie.
Stres typowy związany z obsługą klientów zewnętrznych wymagających często nieszablonowego podejścia, wymagana komunikatywność.
Stanowisko pracy znajduje się na IV piętrze budynku czteropiętrowego. Winda nie jest przystosowana do osób na wózkach inwalidzkich. Wejście możliwe klatką schodową o szerokości 160 cm z poręczami po stromych schodach zabiegowych. Z klatki schodowej bezpośrednie wejście do pomieszczeń biurowych. Budynek nie przystosowany dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 90 cm. W budynku pomieszczenia higieniczno-sanitarnych nie są przystosowane są dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
Zakres zadań
- przyjmowanie i weryfikacja pod względem formalnym wniosków, załączników i innych dokumentów związanych z udzielaniem cudzoziemcom zezwoleń na pobyt w Polsce, wydawaniem zezwoleń na zatrudnienie cudzoziemców, wpisem zaproszeń do ewidencji
- udzielanie informacji dotyczących legalizacji pobytu cudzoziemców w Polsce, pracy cudzoziemców na terytorium RP oraz wskazywanie właściwych instytucji, które zakresem swego działania obejmują sprawy związane z migrantami
- pobieranie odcisków linii papilarnych od cudzoziemców w celu weryfikacji danych cudzoziemców w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS) oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (VIS)
- przygotowywanie projektów zaświadczeń wydawanych cudzoziemcom
- wydawanie cudzoziemcom dokumentów (kart pobytu, polskich dokumentów podróży i tożsamości) oraz wprowadzenie do komputerowego systemu POBYT informacji o odebranych kartach
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe- znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym
- znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach i pokrewnych
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość przepisów ustawy o obywatelstwie polskim
- znajomość przepisów ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość przepisów ustawy kodeks rodzinny i opiekuńczy i o aktach stanu cywilnego
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- komunikatywność (łatwość komunikacji)
- umiejętność pracy z trudnym klientem
- umiejętność argumentowania i negocjowania
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym
- znajomość przepisów prawa handlowego, podatkowego umów i konwencji międzynarodowych dotyczących praw człowieka
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych
- umiejętność pracy w zespole
- samodzielność
- umiejętność analitycznego myślenia, spostrzegawczość
- przeszkolenie w zakresie obsługi klienta