Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 65578
Warunki pracy
Czynniki szczególnie utrudniających wykonywanie zadań:- Stres związany z okresowym spiętrzeniem zadań i odpowiedzialnością za prawidłowe rozliczenie deklaracji oraz za środki finansowe.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- narzędzia i materiały pracy – komputer i inne urządzenia biurowe,
- możliwość poruszania się po budynku: budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz.
Zakres zadań
- Kompletuje i analizuje dokumentację umowy zlecenia, umowy o dzieło w celu prawidłowego naliczania wypłat z tego tytułu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dokonuje terminowego zgłoszenia i wyrejestrowania do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego.
- Dokonuje kontroli dokumentów stanowiących podstawę sporządzania list wynagrodzenia bezosobowego.
- Sporządza listy wypłaty wynagrodzenia bezosobowego oraz listy płac wynagrodzeń pracowników MEN.
- Przygotowuje zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu RP-7 w celu ustalenia podstawy wymiaru świadczeń emerytalno-rentowych pracowników MEN oraz osób, których dokumentację płacową przechowuje MEN.
- Nalicza miesięczne zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, przygotowuje roczne deklaracje podatkowe /PITy/ z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie list wypłaty w celu prawidłowego i terminowego rozliczania MEN z Urzędem Skarbowym, które następnie wysyła do zleceniobiorcy i Urzędu Skarbowego.
- Sporządza deklaracje ZUS – DRA; RCA; RSA; RZA w celu prawidłowego rozliczenia MEN z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
- Przygotowuje polecenia płatności zaliczki miesięcznej do Urzędu Skarbowego składek ZUS z tytułu umów cywilno-prawnych.
- Archiwizuje dokumenty związane z zadaniami realizowanymi na stanowisku pracy w celu zapewnienia kompletności i ciągłości dokumentacji finansowej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń
- znajomość ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- znajomość przepisów kodeksu pracy,
- znajomość przepisów i zasad naliczania składek ZUS, wynagrodzeń i umów cywilnoprawnych,
- znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
- znajomość obsługi systemu komputerowego „PŁATNIK”
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie działu „przepisy ogólne”
- znajomość podstaw funkcjonowania administracji publicznej (podział, zasady organizacji i działania), w tym służby cywilnej (organizacja, uprawnienia i obowiązki członków korpusu służby cywilnej),
- umiejętności analityczne,
- rzetelność i terminowość,
- skrupulatność i dokładność,
- umiejętność współpracy.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie: kursy, szkolenia w zakresie rozliczania wynagrodzeń
- umiejętność obsługi systemu Enova w zakresie płac
- umiejętność obsługi systemów bankowości elektronicznej (NBP)
- umiejętność obsługi arkusza kalkulacyjnego na poziomie średniozaawansowanym