Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 134783
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Opiniuje pod względem merytorycznym projekty aktów prawnych oraz inne opracowania i dokumenty z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy przygotowane przez inne departamenty Ministerstwa oraz inne resorty.
- Przygotowuje odpowiedzi na: wnioski i zapytania obywateli, instytucji i firm; zapytania i wystąpienia parlamentarzystów, interpelacje dotyczące przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, inne wnioski i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych). Obsługuje dyżur telefoniczny sprawowany przez DPP.
- Sprawuje nadzór nad Centralnym Instytutem Ochrony Pracy – Państwowym Instytutem Badawczym (CIOP-PIB), w tym: bierze udział w pracach komisji funkcjonujących w ramach jednostek nadzorowanych, w tym głównie w pracach Komisji Oceny Prac Naukowych – w ramach nadzoru merytorycznego nad zadaniami realizowanymi w ramach programów wieloletnich; monitoruje/ ocenia działalność/ kompetencje (w tym gromadzi i przetwarza informacje); opracowuje zbiorcze informacje dotyczące działalności.
- Przygotowuje materiały informacyjne na rzecz popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym: przygotowuje i konsultuje z CIOP-PIB zakres merytoryczny/ treść merytoryczną; przygotowuje tezy, prezentacje, artykuły, notatki etc.
- Przygotowuje rządowe projekty ustaw i projekty aktów prawa z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w celu podniesienia jakości prawa w tej dziedzinie oraz zwiększenia zakresu i poziomu prawnej ochrony pracy, a także zapewnienia zgodności prawa polskiego z prawem międzynarodowym, w tym z prawem Unii Europejskiej, w szczególności dotyczących nowelizacji działu dziesiątego Kodeksu pracy oraz wydanych na jego podstawie aktów wykonawczych, w tym rozporządzeń w sprawie: ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy; służby bezpieczeństwa i higieny pracy; ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy; najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy; prac wzbronionych młodocianym i prac uciążliwych, niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia kobiet w ciąży lub karmiących dziecko piersią; bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych; bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
- Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc. pod względem dostosowania polskiego prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy do wymagań dyrektyw UE, dokumentów Rady Europy (w szczególności Europejskiej Karty Społecznej) i postanowień konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy, w tym: analizuje aktualny stan prawny, orzecznictwo i poglądy/ doktryny/ standardy; analizuje planowane zmiany prawne; przekazuje informacje zainteresowanym.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie inżynieryjno-technicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy lub prawa pracy
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- Znajomość Kodeksu pracy (w szczególności znajomość działu X Kodeksu pracy) i aktów wykonawczych do tej ustawy dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy
- Wiedza z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii, w tym znajomość zagadnień technicznych w dziedzinie bhp,
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe