Wymiar etatu: pełny etat, stosunek pracy na podstawie powołania
- Podstawowym obowiązkiem i odpowiedzialnością jest kreowanie i wdrażanie działań na rzecz transformacji i rozwoju nowej gospodarki oraz odpowiedzialność za realizację misji, strategii i priorytetów strategicznych Agencji;
- Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją programów/działań/projektów realizowanych przez Agencję w zakresie wskazanych kompetencji, określonych w jej regulacjach wewnętrznych;
- Wykonywanie określonych aktami wewnętrznymi Agencji czynności w zakresie postępowań o zamówienia publiczne oraz nadzór nad prawidłowym wykonaniem zawartych w tym trybie umów;
- Zawieranie umów i składanie innych oświadczeń woli w imieniu Agencji w granicach udzielonych pełnomocnictw;
- Reprezentowanie Agencji w zakresie spraw pozostających w bezpośrednim nadzorze wobec władz i podmiotów zewnętrznych;
- Kierowanie i nadzór nad podległymi komórkami organizacyjnymi w zakresie wynikającym z regulacji wewnętrznych Agencji;
- Realizacja innych niż wyżej wymienione zadań wynikających z regulacji wewnętrznych Agencji oraz przepisów prawa.
- posiadać tytuł zawodowy magistra lub równorzędny;
- być obywatelem polskim;
- korzystać z pełni praw publicznych;
- nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiadać kompetencje kierownicze;
- posiadać co najmniej 6-letni staż pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym związanym z zarządzaniem strategicznym dużych przedsiębiorstw lub jednostek organizacyjnych;
- posiadać wykształcenie i wiedzę z zakresu spraw należących do właściwości Agencji, określonych w ustawie z dnia z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2025 r. poz. 98).
- Życiorys;
- List motywacyjny;
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy do realizacji naboru (nr ref.: 043/25/PARP/ZP) prowadzonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości z siedzibą w Warszawie (00-834), ul. Pańska 81/83, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Zgoda na przetwarzanie danych osobowych dotyczy jedynie danych fakultatywnych, nie dotyczy danych zbieranych na podstawie obowiązujących przepisów prawa”
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe;
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie określone w wymaganiach koniecznych;
- Kopie dokumentów potwierdzających jednoznacznie doświadczenie zawodowe określone w wymaganiach koniecznych;
- Oświadczenie kandydata o niekaralności zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
- Znajomość zagadnień związanych ze wspieraniem przedsiębiorczości i rozwojem gospodarczym;
- Doświadczenie w zarządzaniu dużymi organizacjami lub projektami, w tym w zakresie zarządzania zmianą, transformacji modelu biznesowego, wdrażania strategii;
- Co najmniej 5-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami/programami współfinansowanymi ze środków UE lub środkami międzynarodowymi lub z innych źródeł (publicznymi lub prywatnymi);
- Co najmniej 3-letnie doświadczenie we współpracy międzynarodowej;
- Co najmniej 5-letnie doświadczenie w pracy w instytucjach rozwoju lub jednostkach sektora finansów publicznych w zakresie wspierania przedsiębiorczości i współpracy z sektorem prywatnym;
- Znajomość przepisów prawa i procedur regulujących wykorzystanie środków polityki spójności, w tym przepisy ustaw o finansach publicznych i zamówień publicznych;
- Znajomość języka angielskiego określona są zgodnie ze skalą Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR), w stopniu co najmniej B2.
- W trakcie oceny Zespół przeprowadzający nabór może zastosować narzędzia służące jak najlepszemu wyborowi osoby do zajmowania określonego stanowiska, np. testy wiedzy, testy predyspozycji, kompetencji, assessment center, ocena przygotowanej przez Kandydata prezentacji na wskazany temat.
- Pierwszym etapem naboru jest ocena formalna, tj. ocena spełnienia wymagań koniecznych, opisanych w pkt II i III ogłoszenia.
- Wszyscy Kandydaci zostaną poinformowani o wynikach oceny formalnej.
- Drugim etapem naboru jest ocena merytoryczna, przeprowadzona w 2 częściach.
- W pierwszej części oceny merytorycznej Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne, zostaną poproszeni o przesłanie, we wskazanym terminie nie dłuższym niż 3 dni od zawiadomienia, prezentacji przygotowanej na potrzeby naboru na temat: „Koncepcja wsparcia przez PARP transformacji i rozwoju nowej gospodarki” ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania środków europejskich; w formie prezentacji multimedialnej w formacie pdf (max. 12 slajdów).
- Nie więcej niż 10 kandydatów, którzy w największym stopniu spełnią wymagania dotyczące doświadczenia zawodowego i kompetencji kierowniczych (wymagania pożądane), a także których prezentacje w największym stopniu będą odpowiadały na sformułowany temat, zostanie zaproszonych do drugiej części oceny merytorycznej, tj. rozmowy kwalifikacyjnej.
- Tematem rozmowy kwalifikacyjnej będzie m.in. szczegółowe przedstawienie przygotowanej prezentacji oraz weryfikacja znajomości języka angielskiego.
Oferty oznaczone numerem referencyjnym „043/25/PARP/ZP” oraz dopiskiem „nabór na stanowisko Zastępcy Prezesa PARP” zawierające wymagane dokumenty należy składać lub przesyłać do 11 sierpnia 2025 r. (decyduje data wpływu) na adres:
ul. Pańska 81/83
00-834 Warszawa
lub bezpośrednio w Kancelarii PARP w godzinach 8.00-16.00
- Oferty bez zaznaczonego numeru referencyjnego lub bez dopisku „nabór na stanowisko Zastępcy Prezesa PARP” lub dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Wymagania formalne rozumiane są jako terminowość i kompletność złożonych dokumentów, o których mowa w pkt III.
- Życiorys oraz wszystkie wymagane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać, a w przypadku oświadczeń dodatkowo opatrzyć je aktualną datą.
- W przypadku złożenia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie w języku polskim, dokonane przez tłumacza przysięgłego.
- Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne, zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru i powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
- Oferty kandydatów niespełniających wymagań formalnych oraz oferty kandydatów, którzy nie zostaną wybrani w wyniku naboru do zatrudnienia zostaną komisyjnie zniszczone w terminie dwóch miesięcy od dnia ogłoszenia wyników naboru.
- dostępu do swoich danych, w tym uzyskania informacji o zakresie przetwarzanych przez PARP danych oraz do uzyskania kopii tych danych;
- modyfikacji i poprawy danych, w tym, jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwskazania do ograniczenia ich zakresu przetwarzania;
- całkowitego usunięcia swoich danych („prawo do bycia zapomnianym”), jeżeli nie będą zachodziły inne przeciwskazania prawne;
- niepodlegania automatycznym decyzjom opartym na profilowaniu;
- wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzanych danych osobowych (w tym wycofania zgody);
- przeniesienia danych do innego Administratora, jeśli dane przetwarzane są w związku z udzieloną zgodą lub zawartą umową.
Poznaj
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
ul.Pańska 81/83
00-834 Warszawa
Dlaczego warto?
Praca w PARP daje możliwość zdobywania doświadczenia w prestiżowych krajowych i międzynarodowych projektach. Dzięki polityce personalnej pracownicy mają możliwość optymalnego rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji. Dbamy o rozwój kompetencji, życzliwą atmosferę i budujemy przyjazne relacje zespołowe oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.