METRO Services jest częścią międzynarodowej grupy METRO i świadczy specjalistyczne usługi finansowo-księgowe dla jej spółek, w tym m.in. Real i Makro Cash&Carry.
Po ponad 7 latach działalności w Szczecinie, METRO Services stało się centrum ekspertyzy, wdrażającym jednolite standardy księgowe w całej organizacji. Realizujemy coraz ciekawsze projekty, a nasi pracownicy mają coraz większe możliwości rozwoju.
W chwili obecnej do naszego zespołu poszukujemy osoby na stanowisko:
Controlling Specialist
Miejsce pracy: Szczecin
Oferujemy:
- pracę w profesjonalnym, przyjaznym zespole w stabilnej, międzynarodowej korporacji
- atrakcyjne wynagrodzenie wzbogacone o system premiowy
- obszerny pakiet profesjonalnych szkoleń (technicznych, kompetencji miękkich oraz nauki języków obcych),
- prywatną opiekę medyczną oraz grupowe ubezpieczenie dla pracownika oraz członków rodziny
- świadczenia pieniężne w ramach ZFŚS (wczasy pod gruszą, świadczenia świąteczne)
- integracje zespołowe oraz firmowe po godzinach
- dofinansowaną kartę sportową
- bezpłatny parking, a obok centrum handlowe z rabatami w restauracjach dla pracowników
- pakiet relokacyjny dla osób gotowych przeprowadzić się do Szczecina.
Do Twoich obowiązków należeć będzie:
- opracowanie i wdrożenie modeli i narzędzi do raportowania, analizy odchyleń oraz budowania prognoz i budżetów
- zaprojektowanie i wdrożenie procesów i narzędzi zapewniających pozyskiwanie i dostarczanie informacji niezbędnych dla analiz controllingowych
- odpowiedzialność za przygotowanie prognoz i budżetów i weryfikacja ich spójności ze strategią oraz w monitorowanie realizacji strategii
- kontrola budżetu, analiza odchyleń, definiowanie przyczyn odchyleń i koordynacja wdrożenia działań naprawczych
- zapewnienie terminowego dostarczania informacji finansowej dla kierownictwa spółki, interpretacja i prezentacja wyników dla kierownictwa spółki
- raportowanie wyników finansowych zgodnie ze standardami i terminami grupy,
- współpraca z zagraniczną centralą firmy w zakresie pozyskiwania i dostarczania informacji dotyczących analiz, budżetów i raportów.
- udział w opracowywaniu i monitorowaniu efektów finansowych inicjatyw proefektywnościowych i reorganizacyjnych
- codzienna bieżąca współpraca z bezpośrednim przełożonym, menedżerami Spółki oraz centralą firmy zlokalizowaną w Niemczech
Oczekiwania:
- wykształcenie wyższe ekonomiczne, mile widziane z zakresu rachunkowości i/lub controllingu,
- minimum 2-letnie doświadczenie na samodzielnym stanowisku w controllingu lub dziale finansowym (analityk finansowy)
- bardzo dobra znajomość obsługi pakietu MS Office w szczególności programu Excel na poziomie zaawansowanym oraz Power Point
- wyróżniająca zdolność analitycznego myślenia, umiejętność przeprowadzania analiz ekonomicznych i syntetyzowania wniosków
- doświadczenie w tworzeniu prognoz, budżetów i analizie odchyleń
- samodzielność i umiejętności koordynacyjne
- wysoka motywacja do pracy, ukierunkowanie na realizację celów i osiąganie wyników
- bardzo dobre umiejętności komunikacji, prezentacji i współpracy
- umiejętność opracowywania i inicjowania nowych rozwiązań, wskazywanie możliwych usprawnień i gotowość do wdrażania zmian
- doświadczenie w firmie o międzynarodowych strukturach- mile widziane doświadczenie w firmie z sektora SSC/BPO