Biuro Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej w Warszawie
Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 55153
Warunki pracy
- praca o charakterze administracyjno – biurowym w systemie jednozmianowym,- praca w siedzibie Biura oraz poza nim,
- praca w godzinach 8:15-16:15,
- budynek nie jest przystosowany do poruszania się osób niepełnosprawnych ruchowo (brak pomieszczeń higieniczno - sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych),
- praca biurowa przy naturalnym i sztucznym oświetleniu z wykorzystaniem monitora ekranowego,
- obsługa urządzeń biurowych (drukarka, telefon, faks),
- dojścia i dojazdy do budynku są utwardzone,
- stanowisko pracy zlokalizowane jest na piątym piętrze budynku,
- infrastruktura budynku: sanitariaty, korytarze, klatki schodowe, schody,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- przeprowadzanie kontroli warunków służby – pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny służby – pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią oraz niepełnosprawni,
- koordynowanie realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby-pracy w Biurze Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej,
- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z pełnioną służbą lub wykonywaną pracą,
- sporządzanie i przedstawianie Komendantowi BSWSG, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny służby-pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia funkcjonariuszy i pracowników oraz poprawę warunków służby-pracy,
- przeprowadzanie szkoleń wstępnych pracowników i funkcjonariuszy w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby-pracy,
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków w służbie i przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
- współdziałanie ze Służbą Zdrowia sprawującą profilaktyczną opiekę zdrowotną nad funkcjonariuszami i pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich funkcjonariuszy i pracowników,
- udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny służby-pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących funkcjonariuszami lub pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby-pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie z tytułem technika bezpieczeństwa i higieny pracy lubwykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy dla kandydatów posiadających tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy, natomiast w przypadku kandydatów posiadających wykształcenie wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy - staż pracy w obszarze nie jest wymagany
- pozytywne przejście procedury sprawdzającej w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa, upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- ogólna znajomość przepisów z zakresu działalności Straży Granicznej,
- prawo jazdy kat. B.
- znajomość obsługi pakietu MS Office
- umiejętność pracy w zespole.