Komenda Główna Policji w Warszawie
Komendant Główny Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Główny Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 25477
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- naturalne i sztuczne oświetlenie,
- wymuszona pozycja ciała,
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin,
- przy wejściu do budynku oraz w budynku znajduje się winda, brak podjazdów wewnątrz budynku.
Zakres zadań
- analizowanie i opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących bezpieczeństwa i międzynarodowej współpracy policyjnej rozpatrywanych na forum Organizacji Narodów Zjednoczonych, Rady Europy oraz innych instytucji i organizacji, w których pracach uczestniczy Rzeczpospolita Polska oraz wypracowywanie propozycji stanowiska polskiej Policji w tym zakresie,
- współuczestniczenie w pracach nad przygotowywaniem ostatecznych wersji projektów porozumień zawieranych przez jednostki organizacyjne Policji z partnerami zagranicznymi;
- branie udziału w pracach legislacyjnych policyjnych i międzyresortowych zespołów zajmujących się wypracowaniem rozwiązań prawnych w zakresie międzynarodowej współpracy służb ochrony porządku i bezpieczeństwa publicznego, wdrażania dorobki prawnego Schengen oraz planowaniem kierunków rozwoju problematyki bezpieczeństwa i współpracy policyjnej w Unii Europejskiej,
- reprezentowanie polskiej Policji w spotkaniach i w czasie negocjacji z partnerami krajowymi i zagranicznymi dotyczących opracowania projektów umów oraz porozumień międzynarodowych o współpracy policyjnej w wymiarze bilateralnym,
- uczestniczenie w przygotowaniu projektów aktów prawnych powszechnie obowiązujących oraz aktów prawnych wewnętrznych Komendanta Głównego Policji dotyczących różnych aspektów wykonywania międzynarodowej współpracy Policji oraz aktywności Policji na forum międzynarodowym,
- udzielnie wsparcia prawnego, w tym opracowywanie opinii, projektów aktów prawnych i innych niezbędnych dokumentów na potrzeby komórek organizacyjnych BMWP, w zakresie ich właściwości rzeczowej,
- koordynowanie prac związanych z opracowaniem krajowych rozwiązań prawnych oraz rozwiązywanie bieżących problemów pojawiających się w toku jej realizacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 3 lat w pracy w administracji publicznej związanej z obsługą prawną,
- znajomość języka angielskiego na poziomie bardzo dobrym (B2)
- dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych,
- znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich stosowania w praktyce,
- umiejętność negocjacji i rozwiązywania problemów,
- umiejętność pracy w zespole i przekazywania wiedzy,
- zdolności organizacyjne,
- obsługa komputera (Pakiet MS Office),
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie z protokołu dyplomatycznego,
- znajomość języka angielskiego na poziomie biegłym (C1),
- wiedza na temat organizacji i zadań Policji.