Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 138676
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzi prace badawcze i analityczne dotyczące rynku pracy w kontekście sytuacji społeczno-gospodarczej, w szczególności w obszarze zatrudnienia oraz aktywności zawodowej (w tym bezrobocia), z uwzględnieniem charakterystyk społeczno-ekonomicznych ludności oraz struktury zawodów, a także prowadzi analizy makroekonomiczne, badania i analizy w zakresie wysokości i struktury wynagrodzeń oraz wydajności i kosztów pracy.
- Przygotowuje raporty, opracowania tematyczne oraz inne materiały informacyjne i analityczne dotyczące rynku pracy oraz sytuacji gospodarczej.
- Prowadzi międzynarodowe analizy porównawcze sytuacji na rynku pracy w Polsce na tle innych krajów.
- Analizuje raporty i opracowania naukowe w zakresie wpływu zmian społeczno-gospodarczych na rynek pracy przygotowane przez krajowe i międzynarodowe instytucje (np. OECD, Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW), Bank Światowy (BŚ)).
- Opiniuje założenia projektów ustaw oraz innych aktów normatywnych i innych dokumentów, koncepcji i działań w obszarze rynku pracy w kontekście ich wpływu na rynek pracy oraz w celu oceny skutków regulacji na potrzeby Kierownictwa Resortu oraz podmiotów międzynarodowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w tym 2 lata w obszarze analiz
- Bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Wiedza z zakresu rynku pracy
- Znajomość zagadnień społeczno-ekonomicznych
- Umiejętność korzystania z danych statystycznych publikowanych na stronach GUS i Eurostat
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Rzetelność
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office (w szczególności MS Excel)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe