Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• Praca w siedzibie inspektoratu - praca przy komputerze, przyjmowanie interesantów i stron postępowań oraz udzielanie wyjaśnień i informacji, sporządzanie protokołów w siedzibie urzędu, prowadzenie postępowań administracyjnych;
• Praca w terenie – udział we wszelkich czynnościach kontrolnych z zakresu pracy Inspektoratu, sporządzanie protokołów z kontroli w terenie;
• Konieczność analitycznego myślenia i samodzielnej oceny sytuacji zastanej podczas realizowanej kontroli. Liczne kontakty bezpośrednie i telefoniczne z interesantami.
Miejsca i otoczenia organizacyjno-technicznego stanowiska pracy:
Siedziba inspektoratu znajduje się na parterze. Dogodny dojazd, dojście. Możliwość parkowania odpłatnego. Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Praca biurowa przy monitorze ekranowym. Praca w terenie przy zmiennych warunkach pogodowych. (Możliwość występowania warunków uciążliwych podczas przeprowadzanych kontroli w terenie). W terenie możliwa praca na wysokościach. Preferowane jest prowadzenie służbowego samochodu osobowego podczas wyjazdów związanych z kontrolami w terenie.
Zakres zadań
- przeprowadza kontrolę budowy i prowadzenia robót budowlanych, stanu technicznego obiektów budowlanych, obowiązkowych kontroli poprzedzających wydanie pozwolenia na użytkowanie, samowoli budowlanych, utrzymywania obiektów w należytym stanie technicznym,
- kontroluje należyte wykonywanie obowiązków przez właścicieli i zarządców obiektów budowlanych wynikających z prawa budowlanego,
- kontroluje dokumenty dot. prowadzonych robót budowlanych, przekazywania obiektów budowlanych do użytkowania, utrzymania i użytkowania istniejących obiektów budowlanych,
- dokonuje kontroli uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
- sporządza protokoły z przeprowadzonych czynności kontrolnych,
- przygotowuje decyzje, postanowienia i pisma w zakresie prowadzonych działań,
- prowadzi akta administracyjne, rejestry związane ze stanowiskiem pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie lub wyższe budowlanedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego . Preferowane jest co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w pracy w budownictwie (wykonawcze lub projektowe) lub co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowisku o podobnym zakresie zadań.
- Uprawnienia budowlane w dowolnej specjalności,
- Umiejętność obsługi komputera, praca z programami pakietu MS Office, umiejętność obsługi innych urządzeń biurowych,
- Prawo jazdy kategorii B,
- Komunikatywność,
- Odpowiedzialność,
- Zdolność analitycznego myślenia
- Nieposzlakowana opinia,
- Odpowiedni stan zdrowia,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość ustawy Prawo budowlane i przepisów wykonawczych,
- Znajomość przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego i procedur obowiązujących w administracji,
- Umiejętność pracy w zespole,
- Umiejętność rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji,
- Umiejętność działania w sytuacjach stresowych,
- Umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- Systematyczność, terminowość.