- Ogłoszenie nr: 159452
- Data ukazania się ogłoszenia: 16 kwietnia 2014 r.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
- Dyrektor Generalny
- poszukuje kandydatów na stanowisko:
- inspektor wojewódzki
- do spraw rolnictwa, środowiska i budżetu
- w Wydziale Infrastruktury, Geodezji i Rolnictwa
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu
- Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
Miejsce wykonywania pracy:
- Olsztyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przygotowywanie projektów zarządzeń Wojewody, dotyczących powoływania komisji do szacowania strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, powstałych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych;
- przygotowywanie wniosków do Ministra właściwego do spraw rolnictwa, dotyczących uruchomienia prewencyjnych linii kredytowych dla poszkodowanych producentów rolnych, sporządzanie opinii Wojewody stanowiących integralną część wniosków producentów rolnych, ubiegających się o kredyt na wznowienie produkcji w poszkodowanych gospodarstwach;
- opracowywanie planu dochodów i wydatków w budżecie tradycyjnym i zadaniowym Wojewody w zakresie: rolnictwa i łowiectwa, rybactwa i rybołówstwa, transportu i łączności, gospodarki mieszkaniowej, działalności usługowej, administracji publicznej i środowiska;
- realizowanie zadań,wynikających z rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rolnictwa w sprawie przekazywania gminom dotacji celowej na postępowanie w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i jego wypłatę, opracowywanie wniosków w tej sprawie do Ministra właściwego do spraw rolnictwa;
- przeprowadzanie kontroli problemowych i sprawdzających w starostwach z zakresu realizacji przez starostów,zadań zleconych z zakresu adm.rządowej(ustawa o ochronie gruntów rolnych i leśnych);rozpatrywanie wniosków o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych,rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego
- koordynowanie budżetu tradycyjnego i zadaniowego Wojewody w zakresie: rolnictwa i łowiectwa, rybactwa i rybołówstwa, transportu i łączności gospodarki mieszkaniowej, działalności usługowej, administracji publicznej i środowiska;
- przygotowywanie projektów postanowień uzgadniających projekty decyzji marszałka województwa warmińsko-mazurskiego w sprawie współfinansowania, wykonania urządzeń melioracji wodnych realizowanych w ramach PROW 2007-2013 oraz przekazywanie i monitorowanie dotacji celowych;
- przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen sytuacji w produkcji roślinnej i zwierzęcej, prognoz wielkości produkcji podstawowych upraw rolniczych i pogłowia zwierząt gospodarskich oraz przygotowywanie wystąpień do resortu rolnictwa, urzędów, inspekcji i jednostek centralnych i wojewódzkich w sprawach wymagających rozwiązań doraźnych i systemowych w rolnictwie.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,
- kontakt z klientem zewnętrznym.
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe profilowe lub podyplomowe o kierunku rolniczym, kształtowania środowiska, biologii lub pokrewne
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie rolnictwa - do 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie rolnictwa
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
- znajomość ustawy prawo wodne,
- znajomość ustawy o służbie cywilnej,
- znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie,
- oferty muszą zawierać numer ogłoszenia prowadzonego naboru.
- znajomość ustawy o ochronie przyrody,
- znajomość ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwrotu utraconych przez gminy dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych, rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego,
- znajomość ustawy o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość ustawy budżetowej,
- wykształcenie wyższe profilowe lub podyplomowe z administracji, ekonomii,
- 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub finansach.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów