Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Zamość
Ogłoszenie o naborze Nr 61484
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu,
- obsługa klientów zewnętrznych i przeprowadzanie kontroli.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych, zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
niezbędne:
wykształcenie: wyższe II stopnia na jednym z kierunków: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, politologia i nauki społeczne, socjologia, polityka społeczna oraz nauki o rodzinie lub inne, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacji
Zakres zadań
- nadzorowanie i kontrolowanie realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego,
- przeprowadzanie kontroli realizacji zadań w jednostkach nadzorowanych w zakresie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania jednostek podlegających kontroli oraz pism interwencyjnych w ramach zadań stanowiska,
- przyjmowanie interesantów i udzielanie wyjaśnień (pisemnie, telefonicznie) dotyczących sposobu realizacji nadzorowanych i kontrolowanych zadań,
- sporządzanie dokumentacji pokontrolnych i sprawozdawczych na zajmowanym stanowisku.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe II stopnia na jednym z kierunków: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, politologia i nauki społeczne, socjologia, polityka społeczna oraz nauki o rodzinie lub inne, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacjidoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub posiadanie zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin albo ukończoną specjalizację II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie,
- znajomość ustaw: o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeks rodzinny i opiekuńczy, o świadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- zdolność analitycznego myślenia i syntezy,
- umiejętność przekonywania i rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
- umiejętność pracy w zespole.