Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Praca przy komputerze.
- Zagrożenie korupcją.
- Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury). Awarie systemów informatycznych mogą wymagać interwencji lub koordynacji prac poza standardowymi godzinami pracy, również w godzinach nocnych i dniach wolnych od pracy.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca w budynku przy ul. Krucza 36/Wspólna 6,
- miejsce pracy: parter,
- budynek częściowo przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych: wejście do budynku jest utwardzone z wkładem antypoślizgowym, wyposażone w automatyczne drzwi rozsuwne, pochylnię i transporter przyschodowy. Windy przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, posiadające przyciski sterujące umożliwiające odczyt w alfabecie Braille’a, sygnalizację dźwiękową oraz niektóre - syntezator mowy. Budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo: korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami, niektóre toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Kieruje pracą Wydziału, planuje i określa zadania bieżące oraz długoterminowe dla pracowników Wydziału, w szczególności nadzoruje tworzenie, modernizację i standaryzację wewnętrznych systemów informatycznych w Ministerstwie zgodnie z przyjętymi standardami. Dokonuje ocen podległych pracowników, przygotowuje wnioski i propozycje personalne wynikające z aktualnych potrzeb i decyzji.
- Koordynuje i odpowiada za zadania związane z wykonawstwem inwestycji i utrzymaniem infrastruktury teleinformatycznej. Koordynuje prace w zakresie prawidłowego i zgodnego ze standardami oraz najlepszymi praktykami administrowania, konfigurowania i analizy sieci strukturalnej wraz z elementami usług programowych i infrastruktury serwerów.
- Koordynuje, realizuje i odpowiada za zadania związane z zabezpieczeniem i monitorowaniem bezpieczeństwa zasobów IT, a także w zakresie przywracania funkcjonowania usług informatycznych oraz minimalizowania ryzyka wystąpienia incydentów i awarii.
- Koordynuje obsługę wdrażania nowych technologii, a także koordynuje i prowadzi sprawy związane z planowaniem budżetu w zakresie zadań Wydziału, w tym monitoruje wydatkowanie środków
- Koordynuje zamówienia publiczne w zakresie infrastruktury IT, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, regulaminami wewnętrznymi oraz rekomendacjami dotyczącymi zakupów informatycznych. Nadzoruje przygotowanie dokumentacji przetargowej, przewodniczy lub uczestniczy w pracach komisji przetargowych, w zakresie zakupów sprzętu systemowego (np. serwerów, urządzeń sieciowych) oraz oprogramowania
- Dba o zapewnienie warunków do utrzymania dostaw mediów i usług telekomunikacyjnych związanych z realizacją zadań informatyki.
- Koordynuje współpracę z pracownikami komórek organizacyjnych Ministerstwa w zakresie spraw związanych z zabezpieczeniem niestandardowych rozwiązań informatycznych.
- Prowadzi i aktualizuje dokumentację, opracowuje plany, sporządza zestawienia i raporty z zakresu właściwości Wydziału, realizuje nakazy i zalecenia pokontrolne w zakresie realizowanych zadań.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w obszarze IT, w tym co najmniej rok w jednostkach sektora finansów publicznych.
- Znajomość informatycznych systemów operacyjnych.
- Znajomość budowy i konfiguracji sieci komputerowych.
- Znajomość ustawy – Prawo zamówień publicznych.
- Znajomość ustawy o finansach publicznych.
- Znajomość ustawy o rachunkowości.
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
- Poświadczenie bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”.
- Umiejętności i kompetencje: zarządzania zespołem, analitycznego myślenia, negocjowania, pracy w zespole, dobrej organizacji pracy, pracy pod presją czasu, komunikatywność, kreatywność, rzetelność.
- [Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.] W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Ukończone kursy albo szkolenia w zakresie PRINCE2 Foundation, ITIL Foundation, M_o_R Foundation.
- Znajomość ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- W przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych dokumentów). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.
- Kopię poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub oświadczenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne”.
- [Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później] Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaW przypadku ukończenia studiów wyższych na uczelni zagranicznej prosimy o przesłanie kopii dyplomu ukończenia studiów wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego oraz pisemną informację z Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej o dyplomie wydanym przez zagraniczną uczelnię.Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów obowiązków lub kopie innych dokumentów). Należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego.Kopie certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia/kursu PRINCE2 Foundation, ITIL Foundation, M_o_R Foundation.Kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B2.Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2026-01-07 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Aktywów Państwowych
ul. Krucza 36/Wspólna 6
00-522 Warszawa
Aplikacje można również przesyłać za pośrednictwem ePUAP lub składać osobiście w Kancelarii Ogólnej MAP:
Warszawa, ul. Krucza 36/Wspólna 6
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L Nr 119, str. 1), zwanego dalej „RODO”, Ministerstwo Aktywów Państwowych przekazuje informacje dotyczące
przetwarzania danych osobowych kandydatów do celów przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko pracy:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Aktywów Państwowych, z siedzibą w Warszawie (00-522), ul. Krucza 36/Wspólna 6.
- W sprawach związanych z ochroną danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych: iodo@map.gov.pl.
- Dane osobowe przekazane w toku naboru są przetwarzane w celu przeprowadzenia postepowania rekrutacyjnego, a w przypadku decyzji o zatrudnieniu również w powyższym celu o czym zostanie Pani/Pan poinformowana/y odrębnie.
- Dane osobowe przekazane w toku naboru są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w zw. z przepisami ustaw: z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277, ze zm.) oraz ustawy z dnia
21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409), a także w zakresie przekraczającym art. 221 Kodeksu pracy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO, tj. wyrażonej zgody. Dane
osobowe przekazane w toku naboru nie będą przetwarzane w innym celu niż określony w pkt 3. - Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom do tego uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów oraz podmiotom z którymi Ministerstwo Aktywów Państwowych zawarło umowę powierzenia
w zakresie świadczonych przez nie na rzecz Ministerstwa usług. - Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe przekazane w toku naboru będą przechowywane przez okres jego trwania oraz wynikający z obowiązującego w Ministerstwie Aktywów Państwowych Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt. W przypadku braku zatrudnienia przez okres 3 miesięcy po jego zakończeniu nastąpi ich usunięcie.
- Kandydat ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych w sytuacjach przewidzianych prawem. Wymienione prawa mogą być ograniczone, w sytuacji, gdy administrator jest zobowiązany prawnie do przetwarzania danych, w celu realizacji obowiązku ustawowego, np. prawo do usunięcia danych przysługuje w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
- W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania w każdym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Kandydatowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.
- Dane osobowe przekazane w toku naboru nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
INFORMACJA SKIEROWANA DO KANDYDATÓW: APLIKUJĄC, OŚWIADCZASZ, ŻE ZNANA CI JEST TREŚĆ INFORMACJI NA TEMAT PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W NABORZE