Podreferendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 9173
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Występują nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Zakres zadań
- analizowanie otrzymywanej od członków Komitetu korespondencji, segregowanie jej do poszczególnych teczek spraw oczekujących na rozpatrzenie przez Stały Komitet Rady Ministrów oraz jej rejestracja w odpowiednich teczkach spraw,
- faksowanie uwag do wnioskodawców dokumentów kierowanych pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz faksowanie stanowisk do tych uwag do ich autorów, a następnie ich rejestracja w odpowiednich teczkach spraw,
- faksowanie ustaleń Stałego Komitetu Rady Ministrów do zainteresowanych członków Stałego Komitetu Rady Ministrów i rejestracja tych ustaleń w poszczególnych teczkach spraw,
- przekazywanie do członków Stałego Komitetu RM oraz stałych uczestników posiedzeń Komitetu: wszystkich dokumentów kierowanych pod obrady Komitetu; zaproszeń wraz z zatwierdzonym porządkiem obrad; przefaksowanych wcześniej uwag i stanowisk do tych uwag oraz ustaleń Stałego Komitetu Rady Ministrów, a także protokołów ustaleń posiedzeń Stałego Komitetu Rady Ministrów,
- współpraca i stały kontakt telefoniczny, z wydelegowanymi przez poszczególnych członków Stałego Komitetu Rady Ministrów pracownikami (ministerstwa oraz wybrane komórki KPRM) w sprawach dotyczących Komitetu,
- kontrola przygotowania sali obrad Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz rozkładanie na stoły dokumentów, o których rozpatrzeniu decyzja zapadła bezpośrednio przed posiedzeniem,
- archiwizowanie dokumentów związanych z działalnością Stałego Komitetu Rady Ministrów, w tym porządkowanie materiałów archiwalnych (zgodnie z zasadami zawartymi w instrukcji kancelaryjnej) oraz współpraca z innymi pracownikami Zespołu przy przekazywaniu akt spraw do archiwum zakładowego KPRM w odpowiednim porządku, tj. ułożonych chronologicznie, powiązanych i spaginowanych,
- w sytuacjach dużego natężenia pracy pomoc innym pracownikom Zespołu w realizacji ich zadań.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie- powyżej 1,5 roku doświadczenia zawodowego w administracji publicznej w obszarze obsługi rządowego procesu legislacyjnego,
- przeszkolenie z zakresu przeciwdziałania korupcji oraz przepisów dot. ochrony informacji niejawnych,
- znajomość procedur administracyjnych i procesu legislacyjnego,
- znajomość przepisów dot. dostępu do informacji publicznej,
- znajomość ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa,
- znajomość przepisów dot. archiwizacji dokumentów,
- znajomość przepisów dot. ochrony danych osobowych,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność logicznego myślenia,
- umiejętność właściwego postępowania w kontaktach międzyludzkich,
- umiejętność rozwiązywania problemów,
- umiejętność szybkiego podejmowania decyzji i precyzji działania,
- umiejętność szybkiego dokonywania wyborów procedury i trybu postępowania oraz komunikatywność,
- umiejętność szybkiego reagowania w sytuacjach kryzysowych,
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych i nieprzewidywalnych;
- dyspozycyjność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- przeszkolenie w zakresie funkcjonowania systemów Elektronicznego Zarzadzania Dokumentacją (EZD),
- przeszkolenie w zakresie Instrukcji Kancelaryjnej
- przeszkolenie w zakresie funkcjonowania administracji rządowej i organizacji procesu legislacyjnego,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B1.