Prezydent miasta stołecznego Warszawy
ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie miasta stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5 00-950 Warszawa
Radca prawny w Biurze Rozwoju Gospodarczego
Termin składania dokumentów: 11 marca 2019 r.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Główne odpowiedzialności
- Sporządzanie i opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów: zarządzeń Prezydenta m.st. Warszawy, uchwał Rady m.st. Warszawy, umów, decyzji przygotowywanych przez Biuro oraz innych spraw przekazanych do zaopiniowania;
- Wykonywanie zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi oraz innymi organami orzekającymi w sprawach należących do zakresu Biura Rozwoju Gospodarczego;
- Udzielanie porad prawnych, konsultacji oraz wyjaśnień i wydawanie opinii prawnych w zakresie stosowania prawa w sprawach z zakresu działalności Biura Rozwoju Gospodarczego;
- Monitorowanie zmian przepisów prawa mających znaczenie dla funkcjonowania Biura Rozwoju Gospodarczego;
- Udzielanie wyjaśnień o obowiązującym stanie prawnym, interpretacja przepisów prawnych z zakresu działalności Biura Rozwoju Gospodarczego.
Charakterystyka pracy
- Opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów zarządzeń Prezydenta m.st. Warszawy, decyzji, regulaminów związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy europejskich, umów, pełnomocnictw, upoważnień i oświadczeń woli przygotowywanych przez Biura Rozwoju Gospodarczego, z wyłączeniem spraw, które na podstawie regulaminu organizacyjnego Urzędu należą do właściwości Biura Prawnego;
- Gromadzenie, aktualizacja i udzielanie informacji o aktach prawnych mających znaczenie dla funkcjonowania Biura Rozwoju Gospodarczego;
- Koordynowanie spraw związanych z interpelacjami i zapytaniami radnych Rady m.st. Warszawy;
- Praca na stanowisku związana jest ze znajomością zagadnień dotyczących ww. zadań oraz m.in. następujących aktów prawnych: ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o ustroju m.st. Warszawy, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o dostępie do informacji publicznej, o ochronie informacji niejawnych, o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania cywilnego, Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks spółek handlowych, prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, prawo zamówień publicznych, o gospodarce nieruchomościami, prawo budowlane, o swobodzie działalności gospodarczej oraz przepisy z zakresu ochrony danych osobowych.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Miejsce pracy:
Praca w dwóch budynkach Urzędu i poza nim:
- ul. Canaletta 2 - bezpieczne warunki pracy. Ciągi komunikacyjne w budynku o odpowiedniej szerokości, umożliwiającej poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W budynku brak windy. Toaleta niedostosowana do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W pomieszczeniu pracy dojścia, przejścia oraz przestrzeń dla stanowiska pracy uniemożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Budynek niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących
- ul. Smolna 4 – Centrum Przedsiębiorczości Smolna; bezpieczne warunki pracy. Budynek wyposażony w windę dostosowaną do wózków inwalidzkich. Ciągi komunikacyjne umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Toaleta dla osób niepełnosprawnych usytuowana na parterze i pierwszym piętrze. Budynek niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących.
Stanowisko pracy:
Stanowisko pracy związane z: pracą przy komputerze, obsługą urządzeń biurowych, kontaktem z klientem, rozmowami telefonicznymi, przemieszczaniem się wewnątrz budynków i poza nimi. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidzącym, niedowidzącym i niesłyszącym.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1620 z późn. zm.)
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe o kierunku prawo,
- powyżej 3 lata doświadczenia zawodowego w obsłudze prawnej,
- wpis na listę radców prawnych, uprawniający do wykonywania zawodu,
- wymagane kompetencje: identyfikacja z urzędem, sumienność, samodzielność, komunikacja, dążenie do rezultatu,
- umiejętność sprawnej obsługi komputera weryfikowana poprzez aplikowanie na to stanowisko wyłącznie drogą elektroniczną.
Wymagania dodatkowe:
- powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej lub sądownictwie.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.