Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Radca prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 158978
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
- zagrożenie korupcją
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Zakres zadań
- Sporządza analizy lub opinie prawne, wyjaśniające i interpretujące przepisy, a także udziela konsultacji prawnych i doradztwa prawnego, w szczególności z zakresu nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa.
- Opiniuje lub przygotowuje projekty aktów prawnych, umów lub innych dokumentów, w szczególności w zakresie nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, a także wykonuje zastępstwo procesowe w tym zakresie.
- Zapewnia obsługę członków rad nadzorczych spółek oraz zgromadzenia wspólników albo walnego zgromadzenia w zakresie prawidłowej działalności organów statutowych tych spółek, w tym przygotowuje dokumenty na zgromadzenie wspólników/walne zgromadzenie spółek.
- Opiniuje dokumenty przedstawiane przez spółki, związane z wykonywaniem przez nie zadań statutowych albo wynikające z umów zawartych z ministrem, w zakresie realizacji obowiązków nałożonych na spółki, w tym dotyczące realizacji planów finansowych oraz ich zgodności z postanowieniami umów albo statutów.
- Uczestniczy w zespołach i grupach roboczych na poziomie komórek organizacyjnych ministerstwa oraz jednostek podległych lub nadzorowanych, w szczególności w zakresie nadzoru właścicielskiego, działalności nadzorowanych spółek.
- Opracowuje analizy związane z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa.
- Sporządza analizy i opinie prawne w sprawach fundacji, dla których minister jest ministrem właściwym, pełni rolę fundatora lub posiada uprawnienia wynikające ze statutów fundacji, oraz sporządza rekomendacje dotyczące trybu postępowania w stosunku do fundacji, które działają niezgodnie z przepisami prawa, statutem, celem dla którego zostały utworzone lub ich działalność nie jest zbieżna z zadaniami ministra oraz wykonuje zastępstwo procesowe w tym zakresie.
- Opiniuje sprawy związane z delegowaniem przedstawicieli ministra do organów spółek, fundacji oraz innych podmiotów, w których reprezentowany jest minister/Skarb Państwa, w tym analizuje zgodności dokumentów z wymogami przepisów prawa oraz przygotowuje rekomendacje dla ministra.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawodoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z analizą, interpretacją i stosowaniem w praktyce przepisów prawa
- Szczególne uprawnienia: uprawnienie do wykonywania zawodu radcy prawnego (wpis na listę radców prawnych)
- Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego lub francuskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi oraz czytanie i rozumienie tekstów z obszaru prawa
- Znajomość zasad reprezentacji Skarbu Państwa
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość ustawy kodeks spółek handlowych
- Znajomość ustawy o szczególnych zasadach wykonywania niektórych zadań dotyczących informatyzacji w zakresie działów administracji rządowej budżet i finanse publiczne
- Znajomość ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym
- Znajomość ustawy o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami
- Znajomość ustawy o fundacjach
- Znajomość ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność współpracy w zespole
- Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
- Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe na kierunku ekonomia lub finanse lub rachunkowość
- Znajomość ustawy o rachunkowości
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
- Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-22 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: Oferta pracy – 2025/221/PR
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego:
- Kontakt do inspektora ochrony danych:
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych:
- Okres przechowywania danych:
czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji - Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej; - prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane