Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek:
- na zewnątrz: brak podjazdu dla wózków inwalidzkich
- wewnątrz: winda, organiczona możliwość poruszania się osób na wózkach inwalidzkich, brak toalet dostosowanych do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich
Warunki dotyczące charakteru pracy:
- Praca administracyjno-biurowa
- Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
- Obsługa urządzeń biurowych
- Zgrożenie korupcją - ze wzgledu na wpływ, kształt tworzonych aktów prawnych oraz decyzji wydawanych przez Ministra Obrony Narodowej w ramach prowadzonych postępowań oraz podczas wykonywania zastępstwa prawnego i procesowego
Zakres zadań
- Uzgadnia projekty decyzji administracyjnych Ministra Obrony Narodowej i Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych w sprawach dotyczących m.in. wojskowego zaopatrzenia emerytalnego, przyznawania odszkodowań i zapomóg oraz pomocy i świadczeń pieniężnych dla żołnierzy (i byłych żołnierzy) zawodowych oraz ich rodzin, weteranów-żołnierzy i weteranów poszkodowanych żołnierzy, pomocy rekonwersyjnej.
- Sporządza opinie, udziela porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, a także opiniuje pod względem prawnym projekty decyzji, pism, umów cywilnoprawnych, projekty aktów prawnych i inne dokumenty pozostające w zakresie właściwości Departamentu.
- Wykonuje zastępstwo prawne i procesowe w imieniu Ministra Obrony Narodowej oraz kierującego komórką organizacyjną przed sądami powszechnymi i administracyjnymi oraz innymi organami orzekającymi i urzędami na podstawie udzielonych pełnomocnictw w sprawach wynikających z zakresu działania Departamentu.
- Opracowuje i uzgadnia projekty odpowiedzi na skargi, pisma procesowe oraz przygotowuje niezbędne informacje na potrzeby sądu wynikające z zakresu działania Departamentu.
- Monitoruje zmiany w obowiązujących przepisach prawnych i informuje o nich oraz o ich ewentualnych skutkach Kierownictwo Departamentu.
- Bierze udział w wewnątrzresortowych i międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych dotyczących projektów aktów prawnych należących do zakresu działania Departamentu oraz prezentuje stanowisko Departamentu w zakresie rozpatrywanej problematyki.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze- Doświadczenie zawodowe do 1 roku w obszarze obsługi prawnej
- Wpis na listę radców prawnych
- Znajomość ustawy o urzędzie Ministra Obrony Narodowej
- Znajomość ustawy o Radzie Ministrów
- Znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- Znajomość ustawy o obronie Ojczyzny
- Znajomość ustawy o weteranach działań poza granicami państwa
- Znajomość ustawy Kodeks Pracy
- Znajomość ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin
- Znajomość rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej
- Znajomość rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie "Zasad techniki prawodawczej”
- Znajomość struktury organizacyjnej MON
- Umiejętność: organizacja pracy własnej
- Umiejętność: współpraca z innymi
- Umiejętność: dążenie do rezultatu
- Umiejętność: poszukiwanie rozwiązań
- Umiejętność: innowacyjność
- Umiejętność: komunikacja
- Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE lub wyrażanie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania takiego poświadczenia, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie informacji niejawnych
- Spełnienie wymogu określonego w ustawie o służbie cywilnej dotyczącego zakazu zatrudniania w służbie cywilnej osoby, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - osoba wybrana do zatrudnienia, jeśli urodziła się przed dniem 1 sierpnia 1972 r., będzie musiała złożyć Oświadczenie lustracyjne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Dokumenty i oświadczenia niezbędne
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopię posiadanego poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego mającego na celu uzyskanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego, w szczególności mogą to być: świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty (UWAGA: należy dołączyć kopie dokumentów, które w sposób niebudzący wątpliwości potwierdzają zarówno rodzaj, jak i długość wymaganego doświadczenia-dokumentami takimi nie są umowy o pracę, umowy zlecenia itp.)
- Curriculum Vitae (CV) zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowałaś/nie pracowałeś ani pełniłaś/nie pełniłeś służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłaś/ nie byłeś współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Kopia dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówTermin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-31 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:Ministerstwo Obrony Narodowej
Biuro Dyrektora Generalnego
al. Niepodległości 218
00-911 Warszawa
Dokumenty można również składać:
- osobiście w Punkcie podawczym MON, al. Niepodległości 218 - wejście od ul. Filtrowej (pn.-pt., w godz. 8.15-16.15) w zamkniętej kopercie z nr oferty BIP KPRM
- przez E-PUAP
Dane osobowe - klauzula informacyjna:
Klauzula informacyjna z RODO dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydatów ubiegających się o zatrudnienie w procesie naboru do korpusu służby cywilnej w MON
1. Administrator
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w ramach naboru jest Ministerstwo Obrony Narodowej reprezentowane przez Dyrektora Generalnego MON z siedzibą w Warszawie, przy al. Niepodległości 218.
2. Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować poprzez pocztę elektroniczną na adres: iod@mon.gov.pl lub listownie na adres: Ministerstwo Obrony Narodowej al. Niepodległości 218, 00-911 Warszawa, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
3. Cel i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego procesu naboru oraz archiwizacji dokumentów po jego przeprowadzeniu[2].
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
4. Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, a także innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
5. Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane zgromadzone w obecnym procesie naboru będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa, w tym zgodnie z obowiązującym w Ministerstwie Obrony Narodowej Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
6. Prawa osób, których dane dotyczą/Uprawnienia
W zależności od podstawy prawnej przetwarzania danych ma Pani/Pan prawo do:
- dostępu do swoich danych,
- sprostowania swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w przypadkach wymienionych w art. 18 ust. 1 RODO,
- usunięcia danych osobowych,
- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
7. Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest niezbędne aby uczestniczyć w procesie naboru. Podanie przez Panią/Pana innych danych jest dobrowolne.
8. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
W trakcie przetwarzania danych nie będzie dochodziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania.
[1] Art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (dalej KP) oraz art. 26 ustawy o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008 r.,
[2] Art.221 §1 KP w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b-c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm., dalej RODO).
[3] Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust. 2 lit. a RODO, przy czym jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Pani/Pana zgoda na ich przetwarzanie.