Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 42052
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Praca związana jest z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Gmach został wzniesiony w 1900 r. Obecnie jest obiektem zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków. Budynek wielokondygnacyjny, wyposażony w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku zainstalowane są 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby z niepełnosprawnościami mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- Prowadzenie Wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Rady Ministrów.
- Zapewnienie organizacyjnej obsługi Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu (dalej: Zespół), w tym opracowywanie agendy posiedzeń i ustaleń Zespołu, prowadzenie obiegu dokumentów rozpatrywanych w trybie korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk, przygotowywanie projektów decyzji Przewodniczącego Zespołu w zakresie wniosków do Wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, monitorowanie realizacji zaleceń Zespołu dotyczących etapu wpisu do ww. Wykazu, w tym opracowywanie informacji podsumowujących stan prac nad projektami oraz prowadzenie elektronicznej bazy z informacjami na temat prac Zespołu.
- Wsparcie przy dokonywaniu analiz oraz okresowych przeglądów terminowości procedowania rządowych projektów ustaw i założeń rządowych projektów ustaw oraz kompletności Wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.
- Współpraca z Centrum Analiz Strategicznych w zakresie wnoszonych wniosków do Wykazu oraz opinii do wniosków przygotowywanych przez Centrum Analiz Strategicznych.
- Sporządzanie wykazu projektów ustaw, dla których określono w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów planowany termin przyjęcia przez Radę Ministrów.
- Współpraca z Centrum Informacyjnym Rządu w zakresie udostępniania informacji publicznej oraz prowadzenia podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej Rady Ministrów zgodnie z właściwością Zespołu.
- Prowadzenie, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Kancelarii, Monitora Legislacyjnego przez wprowadzanie i aktualizację informacji o pracach legislacyjnych nad rządowymi projektami ustaw i założeniami rządowych projektów ustaw w zakresie prac Zespołu.
- Wykonywanie innych zadań na polecenie Dyrektora lub Zastępcy Dyrektora Departamentu Koordynacji Procesu Legislacyjnego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego związanego z obsługą prawną
- poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Tajne” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
- znajomość języka angielskiego na poziomie A1
- wiedza z zakresu: zagadnień i regulacji związanych z rządowym procesem legislacyjnym, w tym ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, przepisów dot. ochrony informacji niejawnych, przepisów dot. dostępu do informacji publicznej,
- umiejętności w zakresie: redagowania tekstów, bardzo dobrej znajomości pakietu Ms Office (Word, Excel, PowerPoint),
- kompetetncje: myślenie analityczne, komunikacja, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe