Narodowy Bank Polski
Departament Administracji
poszukuje kandydata do pracy w charakterze specjalisty ds. BHP
(miejsce wykonywania pracy - Rzeszów)
Do głównych zadań pracownika należeć będzie:
Wykonywanie w jednostkach organizacyjnych NBP: w Rzeszowie, Lublinie i Kielcach, ze stałym miejscem wykonywania pracy w Rzeszowie, zadań wynikających z zakresu Służby BHP wymienionych w par. 2.1Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym w szczególności:
- przeprowadzanie kontroli w zakresie oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przygotowanie okresowej oraz rocznej informacji o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do ich usunięcia,
- opiniowanie materiałów do planu inwestycji oraz remontów i konserwacji obiektów, założeń i dokumentacji dotyczących budowy, modernizacji i remontów obiektów oraz udział w odbiorach i przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, eksploatację maszyn i urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
- opracowywanie regulaminów, zarządzeń i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz opiniowanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków pracowników,
- opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków pracowników oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
- zlecanie badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy,
- szkolenie wstępne pracowników z zakresu bhp,
- współdziałanie ze społecznym inspektorem pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi w przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy.
Wymagania formalne w stosunku do kandydata:
- wyższe wykształcenie o specjalności „bezpieczeństwo i higiena pracy” lub studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wraz z co najmniej
3-letnim stażem pracy w służbie bhp lub zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy wraz z co najmniej 5-letnim stażem pracy w służbie bhp, - posiadanie prawa jazdy kategorii B.
Wymagania kompetencyjne w stosunku do kandydata:
- biegła znajomość obsługi komputera (środowisko Windows, pakiet Microsoft Office, Internet Explorer),
- sumienność, dokładność, rzetelność, terminowość,
- umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach kryzysowych (praca pod presja czasu),
- umiejętność komunikowania się, łatwego nawiązywania kontaktów,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność dobrej organizacji pracy,
- wysoka kultura osobista.
Wymagana jest mobilność i możliwość częstych wyjazdów służbowych.