Specjalista

Ministerstwo Finansów w Warszawie
Warszawa
specjalista (mid)
praca stacjonarna
20 godz. temu
Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 159169

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa,
  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe,  częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz – na tym stanowisku niezbędna jest dyspozycyjność w związku z uczestniczeniem w pracach grup i komitetów roboczych UE i OECD.

Zakres zadań

  • Bierze udział w realizacji zadań w zakresie kształtowania podstaw polityki ministra właściwego ds. finansów publicznych w zakresie współpracy międzynarodowej, dotyczącej wymiany informacji podatkowych oraz wdrażania krajowej strategii wymiany informacji podatkowych
  • Uczestniczy w realizacji zadań związanych z koordynowaną przez wydział współpracą ze Światowym Forum ds. Przejrzystości i Wymiany Informacji Podatkowych, w tym w procesie wzajemnych ocen systemu wymiany informacji podatkowych (Peer Review), między innymi poprzez uzgadnianie z właściwymi komórkami organizacyjnymi projektów odpowiedzi i stanowisk, zgodnych z polityką Ministerstwa Finansów
  • Uczestniczy w zadaniach związanych z procesem legislacyjnym, mającym za cel zapewnienie spójnych rozwiązań legislacyjnych obejmujących międzynarodową wymianę informacji podatkowych
  • Uczestniczy w przygotowaniu wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym przepisów ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA
  • Bierze udział w opracowywaniu dokumentów na posiedzenia i w ramach prac grup roboczych oraz komitetów roboczych Unii Europejskiej (UE) i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w zakresie wymiany informacji podatkowych
  • Bierze udział w opracowywaniu projektów odpowiedzi na interpelacje oraz zapytania, dezyderaty, opinie, sprawozdania, uchwały, interwencje posłów i senatorów, a także na wystąpienia innych instytucji w zakresie wymiany informacji podatkowych
  • Uczestniczy w opracowywaniu od strony merytorycznej konferencji, seminariów, warsztatów i innych spotkań międzynarodowych dotyczących wymiany informacji podatkowych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub finanse lub ekonomia lub stosunki międzynarodowe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze podatków lub współpracy międzynarodowej lub administracji publicznej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym swobodne formułowanie ustnych wypowiedzi i tworzenie tekstów w zakresie zadań wydziału
  • Znajomość ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami
  • Znajomość polskiego prawa podatkowego (PIT, CIT, Ordynacja podatkowa)
  • Znajomość zasad współpracy międzynarodowej
  • Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Doświadczenie zawodowe: 1 rok w instytucjach unijnych lub międzynarodowych lub w instytucjach finansowych
  • Znajomość międzynarodowego prawa podatkowego

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV w języku polskim (kandydat, który na podstawie analizy CV i złożonych oświadczeń będzie spełniał wszystkie wymagania formalne zostanie zaproszony do kolejnego etapu naboru)
  • Oświadczenie o niepełnieniu służby zawodowej ani niepracowaniu w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebyciu ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2026-01-09 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Ministerstwo Finansów
Biuro Dyrektora Generalnego
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
z dopiskiem: oferta pracy – 2025/228/DMP

Biuro Podawcze mieści się przy wejściu do gmachu od ul. Traugutta 5A

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

  • Administrator danych i kontakt do niego:
  • Kontakt do inspektora ochrony danych:
  • Cel przetwarzania danych:
    przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
  • Informacje o odbiorcach danych:
  • Okres przechowywania danych:
    czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
  • Uprawnienia:
    1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. prawo do usunięcia danych osobowych;
      - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
    5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
  • Podstawa prawna przetwarzania danych:
    1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    2. art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
    3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
  • Informacje o wymogu podania danych:
    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

    Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

    Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Menadżer / Menadżerka Finansowania Projektów OZE

    Credit Agricole Bank Polska S.A.   Warszawa    praca hybrydowa / stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Twoja rola Rozwijasz portfel finansowania projektów związanych z odnawialnymi źródłami energii, współpraca z międzynarodową spółką CATE; Przygotowujesz strukturę finansowania dostosowanej do projektu klienta; Oceniasz ryzyka i opłacalności inwestycji; Negocjujesz warunków...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Projektów Inwestycyjnych

    Victaulic Polska Sp. z o.o.   Drezdenko    praca stacjonarna   za 3 dni wygasa
    specjalista mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Zakres obowiązków: Kompleksowe prowadzenie projektów inwestycyjnych: przygotowanie dokumentacji (wnioski, harmonogramy, kosztorysy), nadzór nad realizacją i rozliczeniem. Kontrola zgodności robót z przepisami prawa i wewnętrznymi procedurami oraz organizacja odbiorów wykonanych prac....