Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 29047
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada: odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; dwie windy, które są dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych; łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych; oznakowanie budynku w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dostosowaną dla potrzeb osób słabowidzących; automatyczne drzwi wejściowe do obiektu ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym; antypoślizgową wykładzinę na korytarzach.
Zakres zadań
- rozpatrywanie odwołań od decyzji Prezesa Zarządu PFRON i wojewodów oraz przygotowywanie projektów decyzji i postanowień Ministra w sprawach z zakresu działania Wydziału,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego dotyczące decyzji Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz reprezentowanie organu w postępowaniu przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym,
- obsługa zgłaszających się do Wydziału pracodawców i interesantów w toku prowadzonych postępowań odwoławczych,
- analizowanie i ocenianie prawidłowości realizowanych przez PFRON spraw wynikających z postępowań odwoławczych,
- sygnalizowanie potrzeby podjęcia inicjatywy legislacyjnej w obszarze niepełnosprawności na podstawie prowadzonych postępowań odwoławczych oraz przepisów prawa.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w prowadzeniu postępowań administracyjnych
- Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i aktów wykonawczych
- Znajomość ustawy Ordynacja podatkowa
- Znajomość ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe