Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 134687
Warunki pracy
Czynniki szczególnie utrudniających wykonywanie zadań:
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury);
- praca pod stałą presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz;
- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie.
Zakres zadań
- Koordynuje opiniowanie projektów dokumentów rządowych opracowywanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej, kierowanych do MEN na etapie uzgodnień, Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Rady Ministrów, w tym opracowuje projekty stanowisk Ministra.
- Zapewnia obsługę członkom Kierownictwa MEN w związku z ich uczestnictwem w posiedzeniach: Zespołu ds. Programowania Prac Rządu, Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów.
- Koordynuje prace nad projektami dokumentów rządowych opracowywanymi w MEN na etapie Komitetu Społecznego Rady Ministrów, Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów.
- Prowadzi wykaz prac legislacyjnych Ministra Edukacji oraz koordynuje zgłaszanie projektów aktów prawnych i dokumentów programowych opracowywanych w MEN do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów oraz wykazu prac legislacyjnych Prezesa Rady Ministrów.
- Monitoruje stan prac nad projektami dokumentów rządowych opracowywanymi w MEN i przygotowuje w tym zakresie informacje dla członków Kierownictwa MEN oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
- Zamieszcza, na wniosek komórek organizacyjnych, w systemie informacyjnym o Rządowym Procesie Legislacyjnym projekty dokumentów rządowych oraz inne dokumenty dotyczące prac nad tymi projektami.
- Koordynuje sprawy zawiązane z realizacją obowiązków Ministra wobec Sejmu RP i Senatu RP, w tym przede wszystkim realizuje zadania związane z: organizacją i nadzorowaniem procesu udzielania odpowiedzi na wystąpienia parlamentarzystów; udziałem członków Kierownictwa MEN oraz ich przedstawicieli w posiedzeniach plenarnych Sejmu i Senatu, posiedzeniach komisji sejmowych i senackich oraz zespołów parlamentarnych, w tym przekazuje materiały opracowane w MEN; monitoruje przebieg w Parlamencie procesu legislacyjnego projektów dotyczących oświaty i wychowania oraz upowszechniania w MEN informacje na temat publikowanych druków sejmowych i senackich.
- Koordynuje sprawy związane z uzyskiwaniem przez pracowników MEN stałych przepustek osobowych do Sejmu RP i Senatu RP.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość przepisów dotyczących przebiegu procesu legislacyjnego oraz przepisów i procedur dotyczących prac parlamentu i współpracy rządu z parlamentem, w tym w szczególności: Konstytucji RP, ustawy o Radzie Ministrów, ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora, Regulaminu pracy Rady Ministrów, Regulaminu Sejmu RP, Regulaminu Senatu RP, ustawy o działach administracji rządowej, ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
- Znajomość przepisów i procedur regulujących pracę Zespołu ds. Programowania Prac Rządu, Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Rady Ministrów
- Znajomość zasad funkcjonowania służby cywilnej (w zakresie organizacji s.c., uprawnień i obowiązków członków korpusu służby cywilnej)
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Samodzielność i inicjatywa
- Znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość obsługi systemu EZD
- Znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B2)
- Studia podyplomowe z zakresu procesu legislacyjnego