Urząd Miasta Luboń
Stanowisko urzędnicze obrona cywilna
Miejsce pracy: Luboń
Numer: StPr/25/3069
Zakres wykonywanych zadań:
I.OBRONNOŚĆ
1.Opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania i progra-mowania obronnego na terenie Miasta, w tym:
a.planu operacyjnego funkcjonowania Miasta Luboń,
b.dokumentacji stanowiska kierownika (SK) i w stałym i zapasowym miejscu pracy,
2.Opracowywanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Burmistrza Miasta Luboń zapewniającego właściwy obieg informacji w czasie podwyższania stanów gotowości obronnej.
3.Prowadzenie, opracowywanie i aktualizacja planu przygotowań podmiotów lecz-niczych na terenie Miasta.
4.Wykonanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świad-czeń osobistych i rzeczowych na terenie Miasta oraz opracowywanie:
a.planu świadczeń osobistych Miasta na bieżący rok,
b.planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogło-szenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Miasta,
c.planu świadczeń rzeczowych Miasta na bieżący rok,
d.planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizowania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie Miasta,
e.zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze Miasta,
5.Opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji planu akcji kurierskiej Miasta Lu-boń przy współpracy z Wojskowym Centrum Rekrutacji i Policją oraz przygotowa-nie treningów:
a.aktualizowanie dokumentów związanych z doręczeniem kart powołania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
b.doręczenie kart powołania osobą podlegającym obowiązkowi służby woj-skowej,
c.współpraca z Wojskowym Centrum Rekrutacji,
6.Planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie Miasta, w tym:
a.opracowywanie programu szkolenia obronnego Urzędu Miasta Luboń
b.opracowanie planu szkolenia obronnego w Urzędzie Miasta na dany rok
c.opracowywanie dokumentacji, ćwiczeń i treningów obronnych, akcji ku-rierskiej, szkolenie zespołu kierującego akcja kurierska
7.Sprawowanie nadzoru i kontroli wykonywania zadań obronnych w Urzędzie i podległych jednostkach organizacyjnych gminy.
II.OBRONA CYWILNA, ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE:
1.Prowadzenie spraw związanych z zadaniami Miasta w zakresie obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego.
2.Planowanie działalności w zakresie obrony cywilnej wynikającej z zarządzeń i wy-tycznych resortowych oraz według ustaleń Burmistrza Miasta.
3.Opracowywanie planu Zarządzania Kryzysowego oraz obrony cywilnej na pod-stawie wytycznych oraz według ustaleń Burmistrza Miasta i ich aktualizacja, w tym:
a.planu obrony cywilnej Miasta,
b.gminnego planu zarządzania kryzysowego,
c.planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzy-sowych,
d.planu operacyjnego ochrony przed powodzią,
e.zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych - kryzysowych,
f.planu dystrybucji preparatu ze stabilnym jodem.
4.Uczestniczenie w szkoleniach i ćwiczeniach zarządzania kryzysowego, obrony cy-wilnej.
5.Opracowywanie planu przygotowywania i zabezpieczenia ewakuacji ludności oraz uczestnictwo w prowadzeniu akcji ratunkowych.
6.Sprawowanie nadzoru nad pomieszczeniami do przechowywania sprzętu ZK, OC, p.powodziowego, dbałość o jego konserwację.
7.Przeprowadzanie inwentaryzacji sprzętu i materiałów znajdujących się w maga-zynie obrony cywilnej.
8.Organizowanie i uczestnictwo w pracach Miejskiego Zespołu Reagowania Kryzy-sowego.
9.Realizowanie zadań wynikających z podwyższania stopni alarmowych.
10.Przeprowadzanie aktualizacji przydziałów organizacyjno-mobilizacyjnych do for-macji OC, nadanie przydziałów nowym członkom.
11.Systematyczne sprawdzanie łączności telefonicznej oraz uczestnictwo w trenin-gach systemu alarmowania i łączności.
12.Realizacja zadań zawartych w aktach prawnych w sprawach zarządzania kryzy-sowego, obrony cywilnej.
III.SPRAWY PRZECIWPOŻAROWE
1.Realizacja zadań Miasta wynikających z ustawy o ochronie ppoż., ochotniczych strażach pożarnych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw.
2.Prowadzenie spraw finansowych w tym: sprawozdań z zaangażowania środków budżetowych, opisywanie faktur pod kątem zgodności z prawem, planem i har-monogramem finansowym, oraz przygotowywanie i rozliczanie dotacji dla OSP.
3.Współpraca z Komendą Wojewódzką i Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Po-znaniu oraz jednostką Ochotniczej Straży Pożarnej w Luboniu.
IV.Przygotowywanie projektów umów, zarządzeń, regulaminów i uchwał niezbędnych do wykonywania zadań na danym stanowisku.
V.Prowadzenie Kancelarii materiałów niejawnych.
Wymagania konieczne:Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia: Prawo jazdy kat. B
Uprawnienia: umiejętności interpersonalne
Uprawnienia: biegła obsługa komputera, Microsoft Office
Uprawnienia: Komunikatywność
Wymagania inne:Kandydat powinien spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskiem:
a) niezbędne:
1.Posiadanie obywatelstwa polskiego.
2.Wykształcenie wyższe (preferowane: administracja, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeń-stwo publiczne, pokrewne związane z bezpieczeństwem państwa i obronnością),
3.Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicz-nych.
4.Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5.Nieposzlakowana opinia.
6.Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
7.Posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na określonym stanowisku.
8.Znajomość przepisów prawnych niezbędnych do wykonywania zadań na w/w stanowi-sku, w tym:
ustawy o samorządzie gminnym,
Kodeksu postępowania administracyjnego,
ustawy o ochotniczych strażach pożarnych,
ustawy o ochronie przeciwpożarowej,
ustawy o zarządzaniu kryzysowym,
ustawy o ochronie informacji niejawnych,
ustawy o obronie ojczyzny,
ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej,
ustawy o pracownikach samorządowych,
znajomość ustawy Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt.
b) dodatkowe:
1.komunikatywność, obowiązkowość, dyspozycyjność, dokładność, sumienność, odporność na stres, samodzielność;
2.posiadanie prawa jazdy kat.B;
3.biegła umiejętność obsługi komputera (MS Office) oraz urządzeń biurowych;
4.umiejętność obsługi systemów teleinformatycznych,
5.mile widziane doświadczenie w pracy w administracji samorządowej na stanowiskach związanych z obronnością kraju, zarządzaniem kryzysowym, obroną cywilną lub na po-dobnych stanowiskach;
6.mile widziane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego związanego z dostępem do in-formacji niejawnych.
Miejsce pracy:Luboń
Rodzaj umowy:Umowa o pracę na czas nieokreślony
Wynagrodzenie brutto:od 5 100 PLN
Opis wynagrodzenia:brutto
Sposób aplikowania:bezpośrednio do pracodawcy
Adres:Bojanowskiego 2, 62-030 Luboń, powiat: poznański, woj: wielkopolskie
Dane kontaktowe:Romualda Suchowiak
Sposób kontaktu:bezpośrednio do pracodawcy
Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, inny - Wymagane dokumenty można składać w terminie do 24.12.2025 roku:
- osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu Miasta, hol budynku na parterze,
- lub przesłać na adres: Burmistrz Miasta pl. E. Bojanowskiego 2, 62-030 Luboń z dopiskiem na kopercie Nabór nr WAG.2110.9.2025,
- lub przesłać w formie elektronicznej na adres skrytki epuap ESP: /pf9m0y0q13/Skrytka ESP lub https://eurzad.lubon.pl/e-uslugi?szukaj=WN-76, podpisane podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Miasta lub data stempla pocztowego.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po upływie wskazanego wyżej terminu nie będą rozpatrywane.
W sprawach związanych z prowadzonym naborem Urząd Miasta będzie przekazywać informacje wyłącznie za pomocą elektronicznych środków komunikacji: strona www.bip.lubon.pl, adres mailowy.
, Termin: do 24.12.2025
Wymagane dokumenty:1.Kwestionariusz osobowy (do pobrania ze strony www.bip.lubon.pl )
2.Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje,
3.Kopie dotychczasowych świadectw pracy,
4.Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne,
5.Oświadczenie kandydata o posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
6.Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji
7.List motywacyjny ze wskazaniem stanowiska,
8.Życiorys zawodowy wraz z opisem przebiegu praktyk zawodowych i odbytego stażu,
Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu