Komenda Powiatowa Policji w Międzychodzie
Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Powiatowy Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Międzychód
Ogłoszenie o naborze Nr 99374
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa przy monitorze ekranowym, wyjazdy do podległego Komisariatu Policji oraz innych jednostek Policji, prowadzenie samochodu służbowego, użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów), oświetlenie naturalne oraz sztuczne, praca w II piętrowej siedzibie urzędu, wejście główne do budynku przystosowane jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową tylko na obszarze parteru, I i II piętro budynku oraz stanowisko pracy nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych, brak windy, praca na 0,5 etatu (20 godzin w tygodniu).
Zakres zadań
- Wykonywanie i nadzorowanie zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych; przeprowadzanie kontroli warunków służby/pracy oraz przestrzeganie zasad BHP w jednostce podległej KPP w Międzychodzie.
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków policjantów i pracowników Policji oraz zachorowań na choroby zawodowe, opracowując na tej podstawie dokumentację wymagana przepisami resortowymi; prowadzenie indywidualnych postępowań w zakresie odszkodowań z tytułu wypadków dla policjantów i pracowników cywilnych Komendy.
- Prowadzenie rejestrów. Kompletowanie, przechowywanie i analizowanie dokumentów dotyczących wypadkowości, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń ich występowania, pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia.
- Opracowywanie i opiniowanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz ochrony przeciwpożarowej.
- Współorganizowanie szkoleń w dziedzinie BHP i p.poż. oraz zapewnienie ich odpowiedniego poziomu merytorycznego.
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, wiążącego się z wykonywaną służbą i pracą KPP w Międzychodzie.
- Realizowanie zadań z zakresu medycyny pracy (prowadzanie ewidencji policjantów oraz pracowników kierowanych na badania, sporządzanie skierowań na badania okresowe oraz pojazdy uprzywilejowane, umawianie terminów badań z zakresu medycyny pracy oraz zapoznawanie policjantów i pracowników z w/w terminami tych badań, kierowanie policjantów na RKL: sporządzanie skierowań oraz kompletowanie wymaganej dokumentacji medycznej, wprowadzanie danych do SWOP).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie technik bezpieczeństwa i higieny pracydoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w strukturach służby BHP
- aktualne szkolenie okresowe dla pracowników służby BHP
- uprawnienie inspektora p.poż. (ważne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia inspektorów ochrony przeciwpożarowej)
- znajomość przepisów niezbędnych do właściwego wykonywania obowiązków służbowych - wiedza w zakresie przepisów resortowych i ogólnopaństwowych, znajomość przepisów BHP i p.poż, przepisów prawa pracy, Kodeksu pracy, ustawy o służbie cywilnej oraz ustawy o Policji (umiejętność ich wyszukiwania i zastosowania)
- biegła obsługa programów komputerowych (pakiety biurowe) i poczty elektronicznej,
- samodzielność i zdolność analitycznego myślenia
- umiejętność prognozowania i interpretacji przepisów
- Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, planowanie pracy długoterminowej
- Prawo jazdy kat. B
- Posiadanie upoważnienia do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "Poufne" lub złożenie oświadczenia o gotowości poddania się postępowaniu sprawdzającemu celem uzyskania odpowiedniej klauzuli dostępu do informacji niejawnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe