Prezydent miasta stołecznego Warszawy
ogłasza nabór kandydatów na 2 wolne stanowiska urzędnicze
w Urzędzie miasta stołecznego Warszawy
pl. Bankowy 3/5 00-950 Warszawa
Wydział Ochrony Pracy w Biurze Kadr i Szkoleń
Termin składania dokumentów: 23 listopada 2018 r.
Główne odpowiedzialności:
- Realizacja zadań związanych z zapewnieniem w Urzędzie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- Przeprowadzanie kontroli i postępowań powypadkowych oraz wydawanie zaleceń osobom kierującym w zakresie poprawy warunków pracy.,
- Prowadzenie szkoleń wstępnych i okresowych dla pracowników Urzędu m.st. Warszawy,
- Koordynacja bhp nad pracami wykonywanymi przez innych pracodawców w budynkach Urzędu m.st. Warszawy.
Charakterystyka pracy:
- Sprawowanie nadzoru w zakresie bhp we wskazanym rejonie ,
- Prowadzenie kontroli stanu warunków pracy, a także przestrzegania przepisów i zasad przez pracowników Urzędu m. st. Warszawy.
- Sporządzanie dokumentacji pokontrolnych,
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, prowadzenie i przechowywanie sporządzonej w tym zakresie dokumentacji.
- Praca na stanowisku związana jest ze znajomością zagadnień dotyczących ww. zadań oraz m.in. następujących aktów prawnych: Ustawy: kodeks pracy, Prawo budowlane, o ochronie przeciwpożarowej, prawo energetyczne, o substancjach chemicznych i mieszaninach, o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Rozporządzenia w sprawie: ogólnych przepisów bhp, warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania, służby bezpieczeństwa i higieny pracy, ustawa o systemie oceny zgodności.
Miejsce pracy:
Praca w budynku Urzędu i w terenie. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w podjazd i windę umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim do budynku. W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. W pomieszczeniu pracy przejścia i dostęp do stanowiska pracy uniemożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim. Brak oznakowania pomieszczeń alfabetem Braille’a.
Stanowisko pracy:
Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze i przemieszczaniem się w terenie. Praca z narażeniem na nadmierny stres oraz na wysokości. Praca związana z prowadzeniem szkoleń, dokonywaniem oceny i kontroli warunków pracy oraz podejmowaniem natychmiastowych decyzji. Na stanowisku pracy brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym.
- obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902 z późn.zm.),
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe minimum I stopnia z zakresu BHP lub wykształcenie wyższe minimum I stopnia oraz studia podyplomowe z zakresu BHP,
- minimum 3-letni staż pracy,
- powyżej 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie BHP
- uprawnienia inspektora ppoż.,
- uprawnienia do prowadzenia szkoleń,
- pożądane kompetencje: Identyfikacja z Urzędem, sumienność, dążenie do rezultatów, komunikacja, samodzielność,
- umiejętność sprawnej obsługi komputera weryfikowana poprzez aplikowanie na to stanowisko wyłącznie drogą elektroniczną