Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 18265
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu- kontakt z klientem zewnętrznym
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku
Zakres zadań
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, składników majątku o niskiej wartości oraz użyczonych i użyczanych m.in. poprzez: wprowadzanie na ewidencję zakupionych nowych składników majątku, likwidacje zużytych lub zbędnych i wystawianie dowodów księgowych przekazywanych do Wydziału Finansów i Kontroli - w celu zapewnienia prawidłowej gospodarki majątkiem Urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem w ramach zawieranych umów najmu i udostępniania składników majątku, sporządzanie nowych umów i aneksów do już obowiązujących, rozliczanie należności tj. : kosztów eksploatacji, konserwacji i mediów (ogrzewanie, energia elektryczna, dozór, wywóz nieczystości, woda i ścieki), ich refakturowanie oraz obciążanie najemców i dzierżawców zgodnie z zawartymi umowami z tytułu czynszu bądź dzierżawy - w celu zapewnienia naliczania i pobierania należnych dochodów budżetu państwa;
- planowanie dochodów budżetu państwa wynikających z zawartych umów najmu i dzierżawy składników majątku podmiotom zewnętrznym, bieżąca aktualizacja planu dochodów na podstawie wprowadzanych zmian do umów, właściwe klasyfikowanie dochodów - w celu zapewnienia racjonalnych podstaw do planowania budżetu państwa;
- w ramach okresowych i doraźnych inwentaryzacji porównanie sporządzanego spisu z natury ze stanem ewidencyjnym pod kątem określenia różnic inwentaryzacyjnych - w celu ustalenia faktycznego stanu rzeczowych składników majątkowych, jak też wyjaśnienia różnic pomiędzy stanem stwierdzonym podczas inwentaryzacji, a stanem wynikającym z ewidencji księgowej;
- naliczanie amortyzacji według obowiązującej klasyfikacji środków trwałych, zgodnie z ustawą o rachunkowości i przekazanie sporządzonych tabel amortyzacyjnych do Wydziału Finansów i Kontroli - w celu umorzenia wartości składników majątku.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy o rachunkowości
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych
- znajomość Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie: wyższe lub podyplomowe z zakresu finansów
- doświadczenie: 1 rok w finansach
- przeszkolenie z obsługi programów finansowo-księgowych