Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 58146
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego. Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- udział w opracowywaniu projektów programów wynikających ze strategii krajowych oraz programów realizowanych w ramach polityki UE w obszarze rehabilitacji zawodowej i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych,
- opiniowanie aktów prawnych i innych dokumentów dotyczących problematyki rynku pracy osób niepełnosprawnych, w tym dokumentów unijnych,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi i wyjaśnień na interpelacje, wystąpienia i zapytania poselskie, wystąpienia i oświadczenia senatorów oraz wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich oraz na zapytania jednostek administracji rządowej, samorządowej, pracodawców, organizacji pozarządowych z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,
- udział w pracach przy tworzeniu nowych rozwiązań w zakresie problematyki rynku pracy osób niepełnosprawnych,
- opracowywanie materiałów szkoleniowych w sprawie stosowania instrumentów wsparcia w zakresie zatrudniania osób niepełnosprawnych,
- sporządzanie informacji o zadaniach realizowanych przez Wydział i przekazywanie ich do Samodzielnego Stanowiska Pracy do Spraw Komunikacji Społecznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obsłudze prawnej
- Komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej poziom B1)
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
- Znajomość przepisów Kodeksu pracy
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość przepisów Unii Europejskiej z zakresu konkurencji i pomocy publicznej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office, w tym dobra znajomość programu Excel
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe