Archiwista

Archiwum Narodowe w Krakowie
Nowy Sącz
specjalista (mid)
praca stacjonarna
5 godz. temu
Archiwum Narodowe w Krakowie
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Archiwista
Miejsce pracy: Nowy Sącz
Ogłoszenie o naborze Nr 159159

Warunki pracy

Praca wykonywana jest przez 8 godzin dziennie w systemie jednozmianowym. Praca biurowa, użytkowanie sprzętu biurowego. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca związana z bezpośrednią obsługą klienta. Pracownik okresowo pełni dyżury w czytelni poza zwyczajowymi godzinami pracy. Pracownik ma z góry wyznaczone dyżury i do nich musi dostosować inne obowiązki.  Praca wymaga cyklicznych wyjazdów do archiwów zakładowych i składnic akt oraz miejsc złożenia dokumentacji na terenie właściwości Oddziału.


Praca w oświetleniu naturalnym i sztucznym. Możliwy kontakt z czynnikami biologicznymi (grzyby, bakterie, pleśnie, pył osiadły). Praca w terenie - wizyty w magazynach archiwalnych i miejscach złożenia dokumentacji w innych instytucjach i organizacjach (czasem trudno dostępnych). Praca na wysokości do 3m. Praca w odzieży ochronnej (maski, rękawiczki, fartuchy ochronne).


Budynek Archiwum Narodowego w Krakowie Oddział w Nowym Sączu jest dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy usytuowane na pierwszym piętrze budynku. 

Zakres zadań

  • Przeprowadza kontrole postępowania z materiałami archiwalnymi wchodzącymi do państwowego zasobu archiwalnego i dokumentacją niearchiwalną
  • Rozpatruje wnioski o wydawanie zgód na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  • Przeprowadza ekspertyzy archiwalne
  • Udziela konsultacji i instruktaży w zakresie postępowania z dokumentacją
  • Bierze udział w przejmowaniu materiałów archiwalnych
  • Udostępnia materiały archiwalne
  • Bierze udział w popularyzacji wiedzy o archiwum i jego zasobie

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w archiwistyce lub zarządzaniu dokumentacją
  • Wiedza z zakresu: ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, kodeksu postępowania administracyjnego
  • Kompetencje miękkie: kultura osobista, komunikatywność, umiejętność przekazywania informacji, umiejętność dobrej organizacji pracy, umiejętność redagowania pism
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość języków obcych: angielski – poziom B1
  • kurs kancelaryjno-archiwalny 1 stopnia
  • poświadczenie bezpieczeństwa
  • prawo jazdy kat. B

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaZaświadczenie o ukończeniu kursu kancelaryjno-archiwalnegoOświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli wskazanej w ogłoszeniu o naborze lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli wskazanej w ogłoszeniu o naborze (zawierającego informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności);

Termin i miejsce składania dokumentów

Dokumenty należy złożyć do: 2026-01-05 Decyduje data:wpływu oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
Osobiście: punkt informacyjny - poniedziałek – 8:00-18:00; wtorek – piątek: 7:30-15:30 Archiwum Narodowe w Krakowie ul. Rakowicka 22E Kraków

pocztą: Archiwum Narodowe w Krakowie ul. Rakowicka 22E Kraków

elektronicznie: e-mail: elelek@ank.gov.pl
OŚWIADCZENIA WYSYŁANE ELEKTRONICZNIE NALEŻY PODPISAĆ:
• PROFILEM ZAUFANYM lub
• CERTYFIKATEM KWALIFIKOWANYM lub
• PODPISEM ELEKTRONICZYM E-DOWODU.

Dane osobowe - klauzula informacyjna:

Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).


Administrator danych i kontakt do niego: Archiwum Narodowe w Krakowie z siedzibą w Krakowie (kod 31-510) przy ul. Rakowickiej 22E, tel. 12 370 56 00 , e-mail: sekretariat@ank.gov.pl;


Kontakt do inspektora ochrony danych: tel. 12 370 56 31, e-mail: iod@ank.gov.pl


Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru


Informacje o odbiorcach danych: Podane przez Panią/Pana dane osobowe będą mogły być przekazane wyłącznie podmiotom, które będą posiadały podstawę prawną do ich przetwarzania wynikającą z odrębnych przepisów. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.


Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji


Uprawnienia:


1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;


2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;


3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;


4. prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;


5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).


Podstawa prawna przetwarzania danych:


1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO; art. 221


2. Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;


3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.


Informacje o wymogu podania danych:


Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.


Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.


Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.


Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane

Aplikuj teraz
 

Podobne oferty

  • Młodszy Archiwista / Młodsza Archiwistka

    Klient portalu Praca.pl   Wrocław    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Kompleksowa obsługa dokumentacji w magazynie filii archiwum zakładowego, w tym jej przyjmowanie, znakowanie i ewidencjonowanie. Wykonywanie prac transportowych zgodnie z przepisami BHP, w tym z wykorzystaniem wózka jezdniowego. Gospodarowanie dokumentacją niearchiwalną (brakowanie): wyznaczanie...
  • Młodszy Specjalista / Młodsza Specjalistka ds. Obsługi Archiwalnej

    Poczta Polska S.A. Sprawdzona firma   Wrocław, ul. Małachowskiego    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat
    8 dni
    Zadania: przyjmowanie dokumentacji do magazynu filii archiwum zakładowego; przenoszenie, układanie, sortowanie dokumentacji – prace transportowe zgodnie z normami BHP, znakowanie i ewidencjonowania przyjętej dokumentacji, wyznaczanie dokumentacji do brakowania i sporządzanie wniosków o...
  • Referent ds. Sprzedaży

    Bell Polska Sp. z o.o.   Kostrzyn    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Do głównych zadań będzie należeć: przyjmowanie i opracowywanie zamówień od klientów, sporządzanie innych dokumentów sprzedażowych, bieżąca kontrola wystawianych i otrzymywanych dokumentów jak również ich archiwizacja, wyjaśnianie niezgodności w dokumentach sprzedaży, analizowanie...
  • Pracownik Administracyjny

    Akademia Handlowa Nauk Stostowanych w Radomiu   Radom    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    22 godz.
    Zakres obowiązków: zapewnienie właściwego obiegu dokumentów oraz ich archiwizacja, wprowadzanie danych do systemu, realizacja zleconych obowiązków.
  • Specjalista / Specjalistka ds. kancelaryjno-archiwalnych

    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Opis czynności wykonywanych na stanowisku - zakres ważniejszych zadań: Prowadzenie archiwum i opracowywanie materiałów archiwalnych oraz dokumentów, także w systemie EZD. Ewidencjonowanie materiałów archiwalnych. Udzielanie informacji na temat dokumentów zgromadzonych w archiwach i ich...