Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Chełm
Ogłoszenie o naborze Nr 42885
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera ze specjalistycznym oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu,
- praca z interesantem zewnętrznym,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- sprawowanie nadzoru i kontrolowanie nad działalnością urzędów stanu cywilnego (bieżący nadzór nad USC oraz weryfikację liczby czynności w rozliczeniu wykorzystania dotacji celowej z zakresu spraw obywatelskich),
- przygotowywanie decyzji w II instancji w sprawach z zakresu rejestracji stanu cywilnego, przygotowywanie postanowień w sprawach zezwolenia na wyniesienie ksiąg stanu cywilnego poza lokal urzędu stanu cywilnego,
- obsługiwanie aplikację „Źródło”,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w celu przygotowania projektów decyzji dotyczących unieważnienia jednego z dwóch aktów stanu cywilnego stwierdzających to samo zdarzenie,
- zaopatrywanie urzędów stanu cywilnego w druki aktów stanu cywilnego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji lub 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze spraw obywatelskich,
- znajomość przepisów ustaw: prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie prawnicze lub administracyjne.