Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 38073
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami elektronicznymi i papierowymi, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej – również nietypowe godziny pracy w tym dyżury.Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Alejach Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób z niepełnosprawnościami. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby z niepełnosprawnościami mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- zapewnienie rzetelnej i terminowej obsługi nienormatywnych dokumentów rządowych, w tym rządowych przedłożeń sejmowych oraz wniosków RM i PRM do Prezydenta RP, rozporządzeń PRM, programów prac RM i PRM (kontrola kompletności, rejestrowanie w systemie „Syriusz”, rozsyłanie członkom RM i skanowanie);
- zapewnienie rzetelnej i terminowej obsługi założeń do projektów ustaw i projektów ustaw, projektów rozporządzeń RM, innych aktów prawnych RM, PRM i Szefa KPRM oraz nienormatywnych dokumentów rządowych podczas dyżurów lub nieobecności pracowników, do których obowiązków to należy;
- współudział w przygotowaniu posiedzeń RM i SKRM: opracowywanie komunikatów i innych pism dotyczących organizacji posiedzeń, sporządzanie wykazów dokumentów przyjętych przez RM i SKRM w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk, terminowe dostarczanie dokumentów będących przedmiotem obrad i związanej z nimi korespondencji;
- obsługa Systemu Rejestracji i Udostępniania Dokumentów „Syriusz”, tj. rejestrowanie spraw, aktualizacja danych, uzupełnianie systemu o odwzorowania cyfrowe i korespondencję dotyczącą: założeń do projektów ustaw i projektów ustaw, projektów aktów prawnych RM, nienormatywnych dokumentów rządowych, zarządzeń i obwieszczeń PRM, zarządzeń Szefa KPRM;
- współdziałanie z komórką organizacyjną obsługującą ministra właściwego do spraw członkostwa RP w UE w zakresie wydawania opinii o zgodności projektów aktów prawnych z prawem UE. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi KPRM i urzędami administracji w zakresie udzielania informacji i udostępniania projektów aktów prawnych RM, PRM i Szefa KPRM, a także projektów nienormatywnych dokumentów rządowych;
- współpraca w zakresie umieszczania w elektronicznym systemie „Rządowy Proces Legislacyjny” założeń projektów ustaw, projektów ustaw i projektów rozporządzeń RM oraz związanej z nimi korespondencji (w formie elektronicznej) zgodnie z właściwością wydziału i we współpracy z RCL. Udzielanie klientom zewnętrznym informacji w zakresie właściwości wydziału na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- gromadzenie, prowadzenie i archiwizacja dokumentacji: nienormatywnych dokumentów rządowych, w tym rządowych przedłożeń sejmowych oraz wniosków RM i PRM do Prezydenta RP, rozporządzeń PRM, programów prac RM i PRM oraz archiwizacja innej dokumentacji wydziału w celu utrwalenia etapu procesu legislacyjnego i spełnienia wymogów wynikających z przepisów wewnętrznych KPRM.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej roku doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowisku związanym z obsługą organów kolegialnych/urzędów w zakresie procesu legislacyjnego
- poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji oznaczonych klauzulą „Tajne” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej;
- znajomość: przepisów dot. dostępu do informacji publicznej, hierarchii aktów prawnych i procedur podejmowania decyzji przez RM, zasad działania organów opiniodawczo-doradczych i pomocniczych RM, przepisów ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa, zasad klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji archiwalnej;
- dyspozycyjność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- szkolenie z zakresu informacji prawnej;
- szkolenie z zakresu etyki i przeciwdziałania korupcji w administracji publicznej;
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2;