Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 31401
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności: o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze oraz o charakterze dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM. Część czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz. Praca pod presją czasu.Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Gmach został wzniesiony w 1900 r. Obecnie jest obiektem zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków. Budynek wielokondygnacyjny, wyposażony w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku zainstalowane są 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną. W budynku znajduje się stołówka pracownicza.
Zakres zadań
- Opracowywanie na podstawie merytorycznych stanowisk właściwych komórek organizacyjnych KPRM, projektów dokumentów rządowych inicjowanych przez kierownictwo KPRM, projektów rozstrzygnięć w postępowaniach administracyjnych oraz projektów aktów wewnętrznych kierownictwa KPRM.
- Opiniowanie projektów dokumentów rządowych w ramach rządowego procesu legislacyjnego i obsługa prawnolegislacyjną Szefa KPRM, w zakresie dotyczącym projektów dokumentów rządowych podlegających uzgodnieniom międzyresortowym.
- Przygotowywanie opinie prawnych, dla kierownictwa KPRM, komórek organizacyjnych KPRM lub podmiotów zewnętrznych w sprawach zleconych przez kierownictwo DP, w szczególności w zakresie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
- Udział w konferencjach uzgodnieniowych organizowanych przez KPRM lub ministerstwa oraz Komisjach Prawniczych RCL, w celu przedstawienia stanowiska KPRM i uzgodnienia projektu dokumentu rządowego a także komisjach sejmowych i senackich wspólnie z Szefem KPRM oraz kierownictwem DP.
- Opiniowanie projektów dokumentów rządowych oraz stanowisk Rządu do projektów inicjowanych przez Prezydenta RP, posłów, Senat RP oraz projektów inicjatyw obywatelskich w ramach uzgodnień międzyresortowych i Stałego Komitetu Rady Ministrów.
- Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć Prezesa Rady Ministrów wydawane na podstawie innych ustaw w sprawach zleconych prze kierownictwo DP, w tym w zakresie rozstrzygania prze Prezesa Rady Ministrów sporów o właściwość oraz opiniowanie i współpraca w tworzeniu projektów dokumentów zawierających stanowiska prawne Prezesa Rady Ministrów, Szefa KPRM i Dyrektora Generalnego.
- Opiniowanie i przygotowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezesa Rady Ministrów, Szefa KPRM i Dyrektora Generalnego KPRM pod kątem ich poprawności prawnej i formalnej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- powyżej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w zakresie wykonywania obsługi prawnej i legislacyjnej w urzędach, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o służbie cywilnej
- ukończenie aplikacji legislacyjnej, radcowskiej, notarialnej, sędziowskiej, adwokackiej lub prokuratorskiej,
- poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego,
- znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B1
- bardzo dobra znajomość prawa i postępowania administracyjnego, prawa gospodarczego oraz ustroju i zasad funkcjonowania administracji publicznej
- znajomość zasad techniki legislacyjnej
- umiejętność stosowania prawa w praktyce
- Kompetencje: radzenie sobie w sytuacjach stresujących, umiejętność pracy zespołowej, komunikacja - łatwość nawiązywania kontaktów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- powyżej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego doświadczenie w przygotowywaniu projektów decyzji administracyjnych i innych rozstrzygnięć administracyjnych
- przeszkolenie z zakresu: prawa i postepowania administracyjnego, prawa cywilnego, zasad zarządzania mieniem państwowym, ochrony informacji niejawnych, służby cywilnej, prawa konstytucyjnego
- znajomość języka obcego, języka urzędowego UE (innego niż angielski) co najmniej na poziomie B1