Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
- ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich - konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
- w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
- nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
- praca w pokoju wieloosobowym,
- praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
- przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań:
- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Zakres zadań
- Realizuje obowiązki sprawozdawcze Departamentu polegające na analizie rzeczowo–finansowej dokumentacji rozliczeniowej nadzorowanych jednostek
- Analizuje plany i wnioski finansowe nadzorowanych jednostek
- Udziela pomocy i porad instytucjom w zakresie unormowań prawnych obowiązujących jednostki sektora finansów publicznych
- Opracowuje informacje, zestawienia i wykresy na potrzeby wewnętrzne oraz na potrzeby komórki właściwej ds. audytu i kontroli, Najwyższej Izby Kontroli i innych podmiotów zewnętrznych oraz przygotowuje odpowiedzi na zapytania i interpelacje
- Bierze udział w przygotowywaniu wkładu do planów budżetu cz. 24 w zakresie proponowanych kwot dotacji oraz opracowania wykazu rekomendowanych przedsięwzięć bieżących i inwestycyjnych
- Bierze udział w przygotowaniu sprawozdania łącznego ze stanu realizacji mierników przez jednostki podległe i nadzorowane przez Departament wraz z oceną efektów rzeczowych i oceną stopnia realizacji zadań wynikających z prowadzonej przez te jednostki działalności
- Sporządza opinie i rekomendacje w sprawie zatwierdzenia przez Ministra sprawozdań finansowych (w rozumieniu ustawy o rachunkowości) instytucji państwowych i współprowadzonych wpisanych do rejestru Ministerstwa, w tym przygotowuje na potrzeby Ministra rekomendacje
- Bierze udział w przygotowaniu oświadczenia o stanie kontroli zarządczej Dyrektora Departamentu
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub na stanowisku merytorycznym dedykowanym do realizacji zadań z zakresu finansów lub księgowości lub audytu lub planowania budżetowego lub sprawozdawczości finansowej lub controllingu
- Znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi
- Znajomość ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej
- Znajomość ustawy o muzeach
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Kompetencje: organizacja pracy i osiąganie rezultatów, skuteczna komunikacja, zorientowanie na klienta, umiejętności analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe