Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Wrocław
Ogłoszenie o naborze Nr 44581
Warunki pracy
- praca w siedzibie Urzędu,- wyjazdy służbowe środkami transportu publicznego lub pojazdami nieprzystosowanymi do transportu osób niepełnosprawnych,
- stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym, usytuowane na parterze z dostępem do światła dziennego,
- narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
- występowanie uciążliwych warunków pracy: sztuczne oświetlenie, praca siedząca, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie: windy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety.
Zakres zadań
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem repatriantom i członkom ich rodzin warunków do osiedlenia się, zasiłków na pokrycie kosztów przejazdu i zagospodarowania oraz aktywizacji zawodowej, w tym weryfikowanie pod względem formalnym i merytorycznym wniosków jednostek samorządu terytorialnego o dotacje, opracowywanie projektów porozumień pomiędzy wojewodą a gminami, przeprowadzanie kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji,
- przygotowywanie i opracowywanie projektów dokumentów wskazujących cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, miejsce zamieszkania oraz weryfikowanie indywidualnych programów integracji i prowadzenie rejestru zatwierdzonych programów,
- przeprowadzanie kontroli w organizacjach pożytku publicznego w zakresie wynikającym z ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,
- sporządzanie materiałów planistycznych i wystąpień do ministra właściwego w sprawach finansów publicznych o środki finansowe, wnioskowane przez jednostki samorządu terytorialnego na realizację zadań z zakresu pomocy repatriantom oraz integracji cudzoziemców,
- weryfikowanie gminnych i powiatowych sprawozdań rzeczowo-finansowych z realizacji pomocy dla repatriantów i uchodźców oraz sporządzanie rozliczenia udzielonych dotacji,
- rozpatrywanie skarg i wniosków repatriantów, uchodźców i innych podmiotów na działalność gminnych i powiatowych jednostek samorządu terytorialnego w zakresie świadczenia pomocy dla repatriantów oraz integracji uchodźców na terenie województwa dolnośląskiego,
- analizowanie i opiniowanie wniosków zgłaszanych przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej i podmioty niepubliczne na otwarte konkursy dotyczące realizacji zadań pomocy społecznej organizowane przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych lub w rachunkowości lub w pomocy społecznej
- znajomość ustawy o repatriacji
- znajomość ustawy o pomocy społecznej
- znajomość ustawy o finansach publicznych
- znajomość ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie
- znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej oraz aktów wykonawczych do ustaw
- umiejętność analitycznego myślenia
- umiejętność organizacji pracy
- komunikatywność
- umiejętność komunikacji pisemnej
- znajomość arkuszy kalkulacyjnych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe