Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, praca z klientem,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach Urzędu oraz poza nimi,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- przeprowadza kontrolę realizacji zadań w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
- przeprowadza kontrolę realizacji zadań w jednostkach nadzorowanych w zakresie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- prowadzi nadzór i kontrolę nad realizacją świadczeń wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
- rozpatruje skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania jednostek podlegających kontrolioraz pisma interwencyjne w ramach zadań stanowiska,
- przyjmuje interesantów i udziela wyjaśnień dotyczących sposobu realizacji nadzorowanych i kontrolowanych zadań,
- sporządza dokumentację pokontrolną, sprawozdawczą na zajmowanym stanowisku.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ukończone studia II stopnia na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawcządoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego pracy w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub co najmniej 3 lata pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
- znajomość przepisów ustaw: Kodeks rodzinny i opiekuńczy, o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, o swiadczeniach rodzinnych, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kpa oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność pracy w zespole,
- asertywność, sumienność, dokładność,
- umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych.