Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Łódź
Ogłoszenie o naborze Nr 137421
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
- praca przeważnie siedząca, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
- narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- stanowisko pracy zlokalizowane w budynku pięciopiętrowym,
- stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
- budynek posiada bariery architektoniczne (brak podjazdów dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, budynek wyposażony jest w windę, co umożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych kondygnacji budynku,
- na parterze budynku znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania podatkowe wszczęte na wniosek podatnika w zakresie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, należności publicznoprawnych z uwzględnieniem stosowania przepisów dotyczących pomocy publicznej - w celu przygotowania projektów decyzji
- Prowadzi postępowania podatkowe wszczęte na wniosek podatnika w zakresie innych ulg przewidzianych przepisami prawa (zwolnienie płatnika z obowiązku odprowadzania podatku, odroczenie terminu złożenia JPK czy deklaracji podatkowych), w celu przygotowania projektów decyzji
- Przygotowuje akta spraw związanych z odwołaniem od decyzji wraz z oceną zarzutów, w celu przekazania ich do rozpatrzenia przez organ II instancji
- Wprowadza dane do funkcjonujących w urzędzie systemów informatycznych, w celu dostarczenia informacji o wydanych decyzjach, ich rozstrzygnięciach, wygaśnięciu niedotrzymanych rat/odroczeń czy rejestracji przerw w naliczaniu odsetek za zwłokę oraz zawieszeń biegu terminu przedawnienia
- Przygotowuje i opracowuje dane niezbędne do sporządzania sprawozdań wykonywanych przez komórkę
- Kompletuje dokumentację w aktach podatkowych oraz wykonuje wszelkie czynności celem przekazania dokumentów do Archiwum Zakładowego
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego pracy w administracji lub pracy biurowej,
- Podstawowa znajomość przepisów prawa podatkowego, Ordynacji podatkowej, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, przepisów o pomocy publicznej,
- Grzeczność i uprzejmość,
- Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły,
- Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami,
- Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu,
- Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce,
- Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania,
- Obsługa MS Office: Word oraz Excel,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność obsługi aplikacji oraz systemów informatycznych Ministerstwa Finansów.