Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 102762
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Opiniuje pod względem merytorycznym projekty aktów prawnych oraz innych opracowań i dokumentów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy przygotowanych przez inne departamenty Ministerstwa oraz inne resorty.
- Udziela odpowiedzi na wnioski i zapytania obywateli, instytucji i firm, wystąpienia posłów i senatorów oraz interpelacje dotyczące przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz inne wnioski i zapytania w tym o udostępnienie informacji publicznych).
- Uczestniczy w posiedzeniach Komisji Oceny Prac Naukowych na temat prac badawczych, rozwojowych i statutowych realizowanych przez Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy (CIOP-PIB), w ramach nadzoru merytorycznego nad zadaniami realizowanymi w ramach programów wieloletnich.
- Opracowuje materiały i informacje na rzecz popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym: przygotowuje i konsultuje z CIOP-PIB zakres merytoryczny, przygotowuje tezy, prezentacje, artykuły, notatki etc.
- Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc. pod względem dostosowania polskiego prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy do wymagań dyrektyw UE, dokumentów Rady Europy (w szczególności Europejskiej Karty Społecznej) i postanowień konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze lub administracyjnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze problematyki bhp lub prawa pracy
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- znajomość ustawy Kodeks pracy (w szczególności znajomość działu X Kodeksu pracy) i aktów wykonawczych do tej ustawy dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
- wiedza z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,
- komunikatywność
- umiejętność współpracy
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe