Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 137794
Warunki pracy
Komenda Główna PSP przy ul. Podchorążych 38 w Warszawie na terenie kompleksu administracyjno-koszarowego, teren chroniony. Urząd usytuowany w dwóch budynkach. Jeden z nich dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych, drugi zawiera bariery architektoniczne: brak podjazdu, ruchomej platformy do transportu wózka, windy, pomieszczenia higieniczno-sanitarne nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Proponowana praca w budynku administracyjno-biurowym w obiekcie nieprzystosowanym dla osób niepełnosprawnych. Stanowiska pracy wyposażone w sprzęt komputerowy i telefony. Praca administracyjno-biurowa powyżej 4 godzin dziennie przy komputerze.
Zakres zadań
- Zapewnia ochronę systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne, wykonuje zadania inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego, prowadzi i aktualizuje wykaz użytkowników systemów, opracowuje dokumentację szczególnych wymagań bezpieczeństwa oraz procedur bezpiecznej eksploatacji systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych, przygotowuje wnioski o udzielenie akredytacji dla systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych.
- Bierze udział w opracowywaniu planu ochrony informacji niejawnych.
- Zapewnia przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych.
- Organizuje i prowadzi szkolenia dla użytkowników systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych.
- Prowadzi postępowania wyjaśniające okoliczności naruszeń przepisów o ochronie informacji niejawnych w odniesieniu do systemów teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych.
- Prowadzi obsługę procesu legislacyjnego w zakresie zadań na stanowisku pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji inspektora bezpieczeństwa teleinformatycznego.
- Znajomość przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych i aktów wykonawczych
- Zaświadczenie o odbyciu szkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych.
- Zaświadczenie o odbyciu szkolenia z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego prowadzonego przez ABW albo SKW.
- Posiadanie poświadczeń bezpieczeństwa osobowego do klauzul: ŚCIŚLE TAJNE, COSMIC TOP SECRET, TRÈS SECRET UE/EU TOP SECRET.
- Umiejętność obsługi MS OFFICE: WORD, EXCEL i systemów informacji prawnej.
- Znajomość zagadnień związanych z bezpieczeństwem teleinformatycznym, w tym szacowania ryzyka i prowadzenia testów bezpieczeństwa.
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie informatyzacji państwa.
- Praktyczna umiejętność konfiguracji i kontroli systemów teleinformatycznych.
- Znajomość ustawy o państwowej straży pożarnej
- Znajomość ustawy o ochronie przeciwpożarowej.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe