Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 19366
Warunki pracy
Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrzPraca na przedmiotowym stanowisku pracy polega głównie na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej, często w trudnych warunkach technicznych. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Kontrola ośrodków pomocy społecznej w celu zapewnienia przez te jednostki prawidłowego wykonywania zadań pomocy społecznej oraz zapewnienia wykorzystania zgodnie z przeznaczeniem środków finansowych pochodzącymi z dotacji na realizację zadań własnych Gminy oraz zleconych z zakresu administracji rządowej określonych w ustawie o pomocy społecznej oraz w zakresie planowania i wydatkowania środków finansowych przekazanych z budżetu Wojewody Małopolskiego na dofinansowanie tychże zadań. Opracowywanie dokumentacji pokontrolnej. Monitorowanie, analiza i ocena realizacji wydanych zaleceń pokontrolnych w kontrolowanych jednostkach. Współudział w sporządzaniu projektu planu kontroli oraz monitorowanie jego bieżącego wykonania. Koordynowanie prac zespołu inspektorów kontrolujących ośrodki pomocy społecznej
- Analiza oraz interpretacja danych zamieszczonych w sprawozdaniach m.in. w celu wyeliminowania sprzecznych danych umieszczanych w różnych sprawozdaniach, a dotyczących analogicznych zadań. Sporządzanie okresowych analizy i sprawozdań dotyczących realizacji zadań przez jednostki pomocy społecznej. Analiza stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę zasobów pomocy społecznej przyjętą przez samorząd województwa
- Opracowywanie, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, odpowiedzi na skargi, wnioski i interwencje w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej oraz odpowiedzi na interpelacje poselskie i senatorskie
- Weryfikowanie pod względem merytorycznym składanych przez jednostki samorządu terytorialnego wniosków o przyznanie dotacji z budżetu państwa na realizację zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej. Monitorowanie, analiza i ocena wydatkowania środków finansowych przekazywanych z budżetu Wojewody
- Przygotowywanie sprawozdań z działalności Oddziału
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalnadoświadczenie zawodowe/staż pracy: 5 lat doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej– potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej- potwierdzone kserokopią dokumentu,
- znajomość przepisów ustaw wraz z przepisami wykonawczymi: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej w Polsce
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera (programy Microsoft Office)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku pod presją czasu oraz w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych
- umiejętność analitycznego myślenia
- obiektywizm
- komunikatywność, asertywność
- kreatywność
- sumienność
- zdyscyplinowanie