Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 36253
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów), krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, permanentna obsługa klientów zewnętrznych, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku brak jest łazienki dostosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- analizowanie treści wpływających do Biura skarg, wniosków i listów związanych z problematyką osób niepełnosprawnych oraz przygotowywanie odpowiedzi na postawione w korespondencji zagadnienia,
- opracowywanie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, innymi resortami, PFRON, Państwową Inspekcją Pracy i administracją terenową projektów pism i wystąpień w zgłaszanych przez obywateli sprawach wymagających interwencji Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
- udzielanie wyjaśnień i porad obywatelom zgłaszającym się do Biura (telefonicznie lub osobiście) w sprawach dotyczących interpretacji przepisów z zakresu problematyki osób niepełnosprawnych i spraw będących w gestii Biura,
- obsługa organizacyjno-techniczna Krajowej Rady Konsultacyjnej ds. Osób Niepełnosprawnych,
- przygotowywanie opinii i projektów odpowiedzi na zaproszenia kierowane do Dyrekcji Biura i Pełnomocnika, w tym dotyczące obejmowania patronatem honorowym różnego rodzaju działań i przedsięwzięć związanych z niepełnosprawnością,
- sygnalizowanie komórkom organizacyjnym Biura i bezpośredniemu przełożonemu problemów wynikających z postulatów zgłaszanych przez obywateli (w tym telefonicznie i osobiście),
- współpraca przy organizacji spotkań, szkoleń, seminariów, konferencji poświęconych problematyce osób niepełnosprawnych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz aktów wykonawczych do ustawy
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
- Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Wiedza z zakresu polityki społecznej i świadczeń rodzinnych
- Komunikatywność
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe