Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 32222
Warunki pracy
praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,kontakt z klientem zewnętrznym,
narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
praca jednozmianowa w godzinach 7:30-15:30
Zakres zadań
- sprawdzanie i kwalifikowanie dowodów księgowych do ujęcia w księgach rachunkowych – dekretacja,
- prowadzenie ewidencji księgowej wydatków, dochodów zgodnie z planem kont w pełnej podziałce obowiązującej klasyfikacji budżetowej,
- prowadzenie ewidencji księgowej środków pieniężnych, rozrachunków, przychodów, kosztów, funduszy,
- uzgadnianie obrotów i sald kont majątku z wydziałami merytorycznymi,
- wykonywanie zadań związanych z terminowym regulowaniem zobowiązań,
- nadzór nad terminowym regulowaniem należności przez kontrahentów,
- prowadzenie ewidencji sprzedaży, zakupu oraz ich kontroli,
- dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej dokumentów księgowych,
- rozliczanie wyjazdów służbowych,
- prowadzenie kasy Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie,
- prowadzenie dokumentacji Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- przygotowanie danych niezbędnych do sporządzenia sprawozdań budżetowych i finansowych,
- prowadzenie bieżącej analizy zapisów na kontach w zakresie prowadzonej ewidencji,
- sporządzanie analiz, raportów, porównań wydatków w okresach czasowych,
- sporządzanie wydruków wymaganych ustawą o rachunkowości,
- archiwizowanie dokumentów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego 1 rok doświadczenia w pracy w jednostkach sektora finansów publicznych lub odbyty staż w administracji publicznej
- biegła znajomość obsługi programów komputerowych (Microsoft Office – w szczególności aplikacji Excel oraz Word),
- znajomość przepisów prawa z zakresu finansów publicznych oraz rachunkowości budżetowej i finansowej, znajomość klasyfikacji budżetowej, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, kodeksu postępowania administracyjnego,
- umiejętności: analitycznego myślenia, wyciągania wniosków, odporność na stres,
- dobra organizacja pracy własnej i umiejętność pracy pod presją czasu,
- korzystanie z pełni praw publicznych
- niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karno-skarbowe.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- szkolenia z zakresu rachunkowości budżetowej/rachunkowości, prowadzenia ewidencji księgowej w układzie tradycyjnym,
- znajomość obsługi systemów księgowych Progman Finanse, Progman Rozrachunki,
- samodzielność, systematyczność, obowiązkowość