Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 73379
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe
- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
- zagrożenie korupcją
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych; wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; w budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm); w budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych
- praca w pokoju wieloosobowym
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Zakres zadań
- prowadzi obsługę procesu legislacyjnego z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: zgłasza propozycje do wykazów prac legislacyjnych prowadzonych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów; opracowuje, opiniuje, uzgadnia i konsultuje projekty aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, a także reprezentuje Ministra w pracach nad tymi projektami; prowadzi rządowy proces legislacyjny
- monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne/ opinie, etc. z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: analizuje aktualny stan prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii; analizuje planowane zmiany prawne
- prowadzi obsługę interpelacji i zapytań poselskich z zakresu indywidualnego prawa pracy, w tym: gromadzi materiały; przygotowuje odpowiedzi; prowadzi konsultacje
- prowadzi obsługę udziału przedstawicieli Ministerstwa w spotkaniach i posiedzeniach krajowych, w tym głównie w pracach zespołów tworzonych w ramach Rady Dialogu Społecznego: przygotowuje i/ lub uzgadnia dokumenty prezentujące stanowisko Ministerstwa oraz materiały dla przedstawicieli Ministerstwa; prowadzi i/ lub bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach; przygotowuje/ uzgadnia dokumenty podsumowujące; monitoruje realizację zobowiązań wynikających z udziału w spotkaniach/ posiedzeniach
- udziela informacji na wnioski i zapytania (w tym o udostępnienie informacji publicznych) dotyczące indywidualnego prawa pracy
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnych
- znajomość ustaw z zakresu indywidualnego prawa pracy
- znajomość Kodeksu pracy i aktów wykonawczych
- znajomość przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych
- znajomość Zasad techniki prawodawczej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- myślenie analityczne
- komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, rzetelność
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe