Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 10206
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Pracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów, obsługa klientów zewnętrznych, organizacja spotkań. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Możliwe nietypowe godziny pracy (w tym dyżury).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 i jest budynkiem wielokondygnacyjnym, wyposażonym w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane są również w budynku 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną.
Zakres zadań
- Stały monitoring i analiza parlamentarnego prcesu legislacyjnego nad wybranymi projektami ustaw w zakresie prac merytorycznych oraz przebiegu procedur parlamentarnych.
- Opracowywanie i przedstawianie notatek, raportów, analiz oraz rekomendacji.
- Przygotowywanie opinii prawnych do projektów ustaw oraz zgłaszanych w toku prac legislacyjnych poprawek.
- Pełnienie dyżurów w czasie plenarnych posiedzeń Sejmu i Senatu.
- Przewidywanie ścieżki legislacyjnej dla wybranych projektów ustaw oraz ocena stopnia jej realizacji, w tym identyfikacja potencjalnych zagrożeń.
- Prowadzenie systemów informatycznych wspomagających obsługę procesu legislacyjnego.
- Prowadzenie korespondencji w sprawach dotyczących przebiegu procesu legislacyjnego.
- Prace projektowe nad rozwojem narzędzi informatycznych wspierających obsługę procesu legislacyjnego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub obsługi procesu legislacyjnego
- Znajomośc jednego z języków urzędowych UE na poziomie komunikatywnym
- Wiedza z zakresu: prawa parlamentarnego i konstytucyjnego, regulacji dot. pracy Rady Ministrów oraz organizacji administracji rządowej, technik legislacyjnych, działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
- Umiejętności: analityczne, zarządzania wiedzą, współpracy i komunikacji, obsługi MS Office (word, excel)
- Odporność na stres i pracę pod presją czasu
- Dyspozycyjność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Aplikacja legislacyjna
- Znajomośc jednego z języków urzędowych UE na poziomie B2