Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Naszym pracownikom oferujemy:
- stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę u elastycznego pracodawcy,
- przyjazne i otwarte na pracowników z niepełnosprawnościami środowisko pracy,
- pracę w dogodnej lokalizacji, w nowoczesnej przestrzeni biurowej,
- dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat stażu) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. „trzynastkę”), nagrody jubileuszowe, - w uzasadnionych przypadkach możliwość ustalenia indywidualnego czasu pracy,
- możliwość rozwoju zawodowego poprzez bogatą ofertę szkoleń zewnętrznych i w ramach rozbudowanego systemu szkoleń wewnętrznych, możliwość częściowej refundacji kosztów dokształcania,
- możliwość wykupienia pakietu medycznego w preferencyjnej cenie (prywatna opieka medyczna dla pracowników i ich rodzin) i legitymacji uprawniających do przejazdów koleją z 50% zniżką,
- możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie i programu sportowo-rekreacyjnego (Multisport),
- możliwość korzystania z pakietu socjalnego (dofinansowanie wypoczynku, zapomogi, pożyczki mieszkaniowe oraz świadczenia okolicznościowe, np.: imprezy mikołajkowe, „becikowe”, bilety do kina, bony na zakupy).
Praca administracyjno-biurowa.
Budynek Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie oraz jego wyposażenie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Narzędzia i materiały pracy: komputer, telefon, drukarka, skaner. Inne informacje: budynek jest klimatyzowany.
Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
Zakres zadań
- Pomaga w prowadzeniu postępowań w celu pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich, o których mowa w ustawie o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich oraz ustawie o transporcie kolejowym.
- Pomaga podczas dokonywania oceny formalnoprawnej wpływających wniosków w celu weryfikacji zasadności ich wniesienia i dalszego procedowania.
- Bierze udział w działaniach informacyjnych, edukacyjnych i promocyjnych w celu propagowania alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich oraz praw pasażerów.
- Pomaga w sporządzaniu odpowiedzi na zgłoszenia podróżnych w celu wyjaśniania praw pasażerów i różnych wątpliwości związanych z funkcjonowaniem transportu kolejowego.
- Uczestniczy w redagowaniu bloga Rzecznika Praw Pasażera Kolei w celu informowania o prawach pasażera.
- Wykonuje zadania administracyjne, takie jak na przykład rejestracja i wysyłanie korespondencji, prowadzenie rejestrów spraw, dbanie o aktualność strony internetowej w celu zapewnienia obsługi Zespołu Rzecznika Praw Pasażera Kolei.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość rozdziału 3A ustawy o transporcie kolejowym
- Znajomość Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie organizacji instytucji Rzecznika Praw Pasażera Kolei oraz postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich
- Znajomość ustawy o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich
- Znajomość rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącego praw i obowiązków pasażera w ruchu kolejowym
- Znajomość rozdziału 1, 2, 6, 7, 9 oraz 10A ustawy prawo przewozowe
- Znajomość przepisów kodeksu cywilnego zawartych w artykułach od 415 do 449 oraz od 471 do 486
- Znajomość ustawy o służbie cywilnej
- Podstawowa wiedza dotycząca funkcjonowania transportu kolejowego
- Umiejętność obsługi komputera w zakresie MS Office
- Umiejętność redagowania pism
- Umiejętność argumentowania i przekonywania stron sporu do przyjęcia proponowanego rozwiązania sporu
- Umiejętność pracy w zespole
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe