Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 137045
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Uczestniczy w opracowywaniu programów z zakresu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym współfinansowanych ze środków europejskich, w szczególności koncepcji programów i ich treści.
- Przygotowuje projekty uwag i wkładów merytorycznych do dokumentów związanych z perspektywą finansową Unii Europejskiej 2021-2027 bądź Krajowym Planem Odbudowy w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Wdraża i monitoruje realizację programów z zakresu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, m.in. przygotowuje interpretacje i stanowiska Ministerstwa oraz odpowiedzi na zapytania w zakresie programu i ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, zgodnie z kompetencjami Wydziału, a także przygotowuje propozycje odpowiedzi na interpelacje poselskie i wystąpienia senatorskie.
- Przygotowuje, zamieszcza i aktualizuje materiały informacyjne publikowane na stronach internetowych Ministerstwa, przygotowuje analizy i informacje statystyczne o realizacji spraw z zakresu właściwości Wydziału oraz prowadzi dyżur telefoniczny.
- Realizuje, we współpracy z Departamentem Informatyki, zadania dotyczące systemu teleinformatycznego do obsługi ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz programu Maluch poprzez przygotowywanie specyfikacji wymagań, opiniowanie i akceptowanie projektów zmian tych systemów, testowanie zmian i ich zatwierdzanie.
- Przygotowuje wkłady do opinii dokumentów UE, umów i konwencji międzynarodowych, bierze udział w przygotowywaniu przez Ministerstwo materiałów, raportów i odpowiedzi na kwestionariusze instytucji międzynarodowych (Komisji Europejskiej, Eurostatu, OECD, Rady Europy).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Znajomość ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz aktów wykonawczych
- Komunikatywność
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Rzetelność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe