- Ogłoszenie nr: 169555
- Data ukazania się ogłoszenia: 14 maja 2015 r.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Warszawie
- Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej
- poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
- specjalista
- do spraw osobowych w placówkach zagranicznych
- w Biurze Spraw Osobowych
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej
Wymiar etatu: 1
- Liczba stanowisk pracy: 2
Adres urzędu
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych
Al. J. Ch. Szucha 23
00-580 Warszawa
Miejsce wykonywania pracy:
- Warszawa
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników placówek zagranicznych (sporządzanie dokumentów związanych z nawiązywaniem, przebiegiem, zmianą i rozwiązaniem stosunku pracy pracowników kierowanych do placówek zagranicznych, analizowanie i nadzorowanie spraw związanych z zawieraniem umów o pracę, przebiegiem i zakończeniem stosunku pracy pracowników niebędących członkami służby zagranicznej,
- ustalanie uprawnień urlopowych pracowników placówek zagranicznych), sporządzanie dokumentów w sprawie nadania stopnia dyplomatycznego, wyznaczenia stanowiska w placówce, awansów i przeszeregowań, nagród jubileuszowych, nagród, urlopów bezpłatnych i wychowawczych, rejestrowanie zwolnień lekarskich, urlopów macierzyńskich i urlopów wypoczynkowych kierowników placówek,
- sporządzanie zaświadczeń, wystawianie druków ZUS, sporządzanie dokumentów związanych z delegowaniem pracowników MON i MG, prowadzenie ewidencji zatrudnienia w placówkach w postaci funkcjonalnych kart placówek,
- sporządzanie z upoważnienia świadectw pracy w celu rozliczenia osób powracających z placówki,
- kierowanie kandydatów zakwalifikowanych do pracy w placówkach zagranicznych na szkolenia przedwyjazdowe i badania lekarskie oraz koordynowanie realizacji przygotowań do wyjazdu w celu realizacji planów rotacji,
- prowadzenie bieżącej korespondencji w sprawach osobowych pracowników placówek zagranicznych w celu udzielania odpowiedzi, pełnienie funkcji administratora e-obiegówki dla pracowników placówek zagranicznych,
- występowanie z wnioskiem o rozpoczęcie procedury naboru na stanowiska w placówkach zagranicznych oraz opiniowanie wniosków o przedłużenie pobytu na placówce zagranicznej,
- dokonywanie przeglądu struktur organizacyjnych placówek pod kątem wykorzystania etatów i właściwego planowania ich stanu osobowego w celu okresowej analizy oraz koordynowanie zmian w regulaminach organizacyjnych placówek.
Warunki pracy
- Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
1. Zagrożenia korupcją.
2. Stres związany z obsługą klientów.
3. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe (np. konferencje, szkolenia lub delegacje służbowe w ramach kontroli placówek).
Praca administracyjno-biurowa przy komputerze z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, wymagająca obsługi również innych urządzeń biurowych. Długotrwałe skupianie wzroku na tej samej płaszczyźnie. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym. Bariery architektoniczne: możliwość ograniczonego poruszania się po budynku – obecność wind, brak podjazdów, drzwi z samozamykaczami.
W związku z wyjazdami służbowymi, otoczenie i warunki pracy mogą być różne.
Inne
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
n i e z b ę d n e- wykształcenie: wyższe magisterskie
- doświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze spraw kadrowych
- pozostałe wymagania niezbędne:
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- przeszkolenie z zakresu prawa pracy
- poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub zgoda na poddanie się postępowaniu sprawdzającemu
- znajomość ustawy o służbie zagranicznej, znajomość ustawy o służbie cywilnej, znajomość kodeksu pracy, znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, znajomość zagadnień z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych
- umiejętność jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji
- zdolności komunikacyjne
- umiejętność współpracy
- umiejętność koordynowania
- umiejętność konsultowania kwestii drażliwych
- umiejętność rozwiązywania problemów
- znajomość wewnętrznych regulacji MSZ.
- przeszkolenie w zakresie obsługi systemu Person
- upoważnienie do przetwarzania danych osobowych
- znajomość języka angielskiego na poziomie C1 lub innego na poziomie B2, poświadczona dokumentem
- znajomość ustawy o ochronie danych osobowych, znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej, znajomość ustawy prawo zamówień publicznych
- co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika administracyjno - finansowego (gł. księgowego) w placówce zagranicznej.
Źródło: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów