Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Kętrzyn
Ogłoszenie o naborze Nr 57395
Warunki pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane na parterze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) dla osób ze stopniem niepełnosprawności z dysfunkcją ruchową, brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie pracy spełnia wymagania stanowisk pracy stałej. Na stanowisku nie występują czynniki niebezpieczne oraz szkodliwe dla zdrowia. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.Kilka razy w miesiącu występują kontakty zewnętrzne: osobiste lub telefoniczne z klientami zewnętrznymi (np. ABW, Policja, Sądy) oraz prowadzenie rozmów z osobami polecającymi również spoza SG celem dokonania szczegółowych sprawdzeń lub ustaleń w ramach prowadzonych postępowań sprawdzających. Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań takie jak: częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz i stres podczas rozmów z obywatelami np. osobami polecającymi celem pozyskania informacji mających wpływ na rękojmię zachowania tajemnicy przez osoby sprawdzane oraz podczas kontaktów z przedstawicielami instytucji i urzędów.
Zakres zadań
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających wobec funkcjonariuszy i pracowników oraz kandydatów do służby przygotowawczej w Warmińsko-Mazurskim Oddziale Straży Granicznej polegających na: analizie ankiet bezpieczeństwa osobowego, dokonywaniu w określonym zakresie sprawdzeń w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, analizie akt stanu cywilnego osób sprawdzanych oraz, w odniesieniu do funkcjonariuszy i pracowników Straży Granicznej – teczek akt personalnych, analizie zebranych w toku postępowania sprawdzającego materiałów celem ustalenia, czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy,
- dokonywanie analizy oświadczeń majątkowych funkcjonariuszy i pracowników Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej celem sprawdzenia zupełności, rzetelności sporządzenia oraz prawidłowości zawartych danych, przedstawianie na tej podstawie wniosków i propozycji Komendantowi za pośrednictwem koordynatora ds. oświadczeń majątkowych celem podjęcia dalszych czynności wobec osób, które nierzetelnie je sporządziły,
- merytoryczne przygotowywanie korespondencji do powszechnie dostępnych, jak i powszechnie niedostępnych ewidencji i kartotek celem dokonania sprawdzeń osób w prowadzonych postępowaniach sprawdzających,
- prowadzenie poszerzonych postępowań sprawdzających wobec funkcjonariuszy i pracowników Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej polegających na: analizie dokonywania sprawdzeń w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, analizie oświadczeń o stanie majątkowym, prowadzeniu rozmów z przełożonymi, osobami polecającymi, analizie zebranych w toku postępowania sprawdzającego materiałów celem ustalenia czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy,
- przeprowadzanie rozmów z osobami sprawdzanymi celem dokonywania uzupełnień i wyjaśnień w toku prowadzonych poszerzonych i zwykłych postępowań sprawdzających,
- przygotowywanie celem przesłania do archiwum Straży Granicznej teczek akt postępowań sprawdzających prowadzonych wobec funkcjonariuszy i osób kończących służbę lub pracę w Warmińsko-Mazurskim Oddziale Straży Granicznej,
- branie udziału w merytorycznym opracowywaniu treści pism i materiałów przygotowywanych przez Sekcję Postępowań Sprawdzających oraz okresowych sprawozdań i analiz wynikających z zakresu działania Sekcji Postępowań Sprawdzających na potrzeby Sekcji i Wydziału Ochrony Informacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 1 miesiąc doświadczenia zawodowego w pracy na dokumentach niejawnych
- udokumentowane przeszkolenie z zakresu ochrony informacji niejawnych,
- znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz znajomość przepisów związanych z prowadzeniem postępowań sprawdzających (np.: Kodeks Karny, Kodeks Cywilny, Prawo Podatkowe oraz rozporządzenia, zarządzenia, decyzje i instrukcje w tym zakresie),
- znajomość przepisów związanych z obiegiem i przechowywaniem dokumentów niejawnych oraz oświadczeń o stanie majątkowym (ustaw, rozporządzeń, zarządzeń, decyzji),
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
- umiejętność pracy w zespole,
- asertywność
- komunikatywność,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- dyspozycyjność,
- umiejętność przeprowadzania analiz i wyciągania wniosków,
- umiejętność działania w sytuacjach znacznego spiętrzenia zadań,
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Ściśle tajne”,
- zapoznanie z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych, zamieszczoną w ogłoszeniu o naborze.