Specjalista

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu

Opole

6 dni temu

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu
Opolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Opole
Ogłoszenie o naborze Nr 63395

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
1.Praca w terenie oraz w siedzibie Urzędu.
2. Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych (w tym: wizytacje instalacji produkcyjnych, również w miejscach trudnodostępnych).
3. Nietypowe godziny pracy (w tym możliwość dyżurów i pracy zmianowej).
4. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
5. Zagrożenie korupcją.
6. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
7. Korzystanie z samochodu służbowego i środków komunikacji publicznej.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Narzędzia pracy: zestaw komputerowy i inne urządzenia biurowe
Bariery architektoniczne: brak wind, brak drzwi o odpowiedniej szerokości, brak odpowiednio dostosowanych toalet, możliwość wystąpienia barier architektonicznych w terenie, konieczność poruszania się po schodach, skarpach, terenach zalewowych, polach.

Zakres zadań

  • Prowadzenie kontroli podmiotów korzystających ze środowiska i organów administracji publicznej, w celu sprawdzenia przestrzegania obowiązków określonych w przepisach prawa oraz w decyzjach administracyjnych w zakresie ochrony środowiska, w tym przed hałasem i promieniowaniem elektromagnetycznym.
  • Prowadzenie kontroli w oparciu o dokumenty, w tym automonitoringowe w zakresie emisji hałasu i pól elektromagnetycznych do środowiska przekazywanych przez podmioty korzystające ze środowiska oraz organy administracji publicznej, w celu wyeliminowania niezgodności z przepisami prawa i decyzjami administracyjnymi.
  • Prowadzenie działań pokontrolnych, w tym przygotowywanie projektów dokumentów pokontrolnych (m.in. zarządzeń pokontrolnych, wystąpień do właściwych organów administracji publicznej), w celu wyeliminowania stwierdzonych w czasie kontroli nieprawidłowości.
  • Prowadzenie kontroli oddawanych do użytkowania nowych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, w celu sprawdzenia przestrzegania przez podmioty korzystające ze środowiska oraz organy administracji publicznej obowiązków określonych w przepisach w prawa, w decyzjach administracyjnych oraz oceny ich wpływu na stan środowiska.
  • Przygotowywanie danych do planowania i monitorowania celów zadań, podzadań oraz mierników, ich wartości bazowych i docelowych w układzie zadaniowym oraz dane do sporządzania sprawozdawczości z ich wykonania dla układu zadaniowego budżetu, w celu realizacji zadań inspekcyjnych i wytycznych określonych przez GIOŚ.
  • Współdziałanie z organami administracji państwowej i samorządowej, w tym organami inspekcyjnymi, ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz obrony cywilnej, a także organizacjami społecznymi w zakresie ochrony środowiska, w celu realizacji zadań wynikających z ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska oraz innych przepisów w zakresie ochrony środowiska.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w służbach ochrony środowiska
  • Znajomość przepisów w zakresie ochrony środowiska, w szczególności: ustawy Prawo ochrony środowiska i przepisów wykonawczych, ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego i przepisów wykonawczych
  • Umiejętność analizy i interpretacji wyników pomiarów hałasu i pól elektromagnetycznych w środowisku
  • Dyspozycyjność
  • Komunikatywność
  • Prawo jazdy kat. B
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • umiejętność sporządzania syntetycznych informacji oraz raportów

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Zapis w CV lub oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie B1
  • Termin i miejsce składania dokumentów

    Dokumenty należy złożyć do: 2020-06-01 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
    Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Opolu
    ul. Nysy Łużyckiej 42
    45-035 Opole
    lub przez platformę ePUAP na adres skrytki ePuap Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu: /4dweg163m4/skrytka z dopiskiem „Nabór nr 63395 ” - decyduje data UPP.

    Dane osobowe - klauzula informacyjna:

    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    • Administrator danych i kontakt do niego:
    • Kontakt do inspektora ochrony danych:
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych:
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
    Specjalista ds. administracyjnych to osoba odpowiedzialna za dobre funkcjonowanie administracji w firmie. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: realizacja wyznaczonych zadań administracyjnych, przygotowywanie okresowych statystyk, raportów, zestawień, sporządzanie dokumentów finansowych dla księgowości zgodnie z procedurami, prowadzenie baz danych pracowników, dbałość o wysoką jakość i ...
    Praca Specjalista ds. Administracyjnych