Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 48055
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie)
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne,
Zakres zadań
- prowadzenie ksiąg rachunkowych dla wydatków/dochodów budżetowych wojewody. Rozliczanie wyciągów bankowych dysponenta głównego pobranych z programu bankowości elektronicznej i importowanie danych z wyciągu do programu finansowo - księgowego. Sprawdzanie i uzgadnianie wyciągów bankowych z wtórnikami otrzymanymi i zrealizowanymi zleceniami płatniczymi. Sprawdzanie i rozliczanie pod względem formalnym i rachunkowym pozostałych dokumentów księgowych. Dekretowanie dokumentów księgowych w programie finansowo – księgowym i przekazywanie do bufora. Prowadzenie ksiąg rachunkowych (dziennika, księgę główną, księgi pomocnicze, zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz ksiąg pomocniczych) ujmując zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym. Zakładanie konta księgowego zgodnie z obowiązującą ustawą budżetową i klasyfikacją budżetową oraz planem kont. Na podstawie zapisów na kontach księgi głównej sporządzanie „zestawienia obrotów i sald” na koniec każdego okresu sprawozdawczego, nie rzadziej niż na koniec miesiąca. Uzgadnianie obrotów „zestawienia obrotów i sald„ z obrotami dziennika i obrotami dziennika ksiąg pomocniczych. czynności realizuje w celu dostarczenia aktualnej, dokładnej i rzetelnej informacji finansowej o realizacji budżetu Wojewody z zakresu wydatków/dochodów. Gromadzi, przechowuje i archiwizuje dowody księgowe oraz dokumentację księgową przewidzianą ustawą rachunkowości zgodnie z przepisami prawa.
- sprawdzanie i rozlicznie pod względem formalnym i rachunkowym przygotowanych dyspozycji do przekazania środków finansowych (głównie jednostkom podległym, dotacji na realizację zadań jednostkom samorządu terytorialnego i pozostałym jednostkom, zwrotów nadpłat w dochodach budżetowych, zrealizowanych dochodów na centralny rachunek bieżący w Ministerstwie Finansów, zwrot niewykorzystanych środków na centralny rachunek w Ministerstwie Finansów) oraz sporządzanie przelewów w programie bankowości elektronicznej w celu realizacji budżetu wojewody.
- analizowanie w sposób ciągły i uzgadnianie w okresach miesięcznych wprowadzonych do programu finansowo - księgowego dowodów z zakresu wydatków/dochodów budżetowych w celu uzgodnienia prawidłowości ich zaksięgowania. Uzgadnianie z jednostkami samorządu terytorialnego wysokość planu i przekazanych dotacji/zrealizowanych dochodów. Sporządzanie, na podstawie uzgodnionej ewidencji księgowej, miesięcznych/rocznych sprawozdań budżetowych w informatycznym systemie obsługi budżetu państwa Trezor z wykonania planu wydatków/dochodów budżetowych dysponenta głównego oraz ze stanu środków na rachunku bankowym dochodów. Sporządzanie pozostałych sprawozdań budżetowych i finansowych z zakresu wydatków/dochodów wymaganych przepisami prawa.
- tworzenie i aktualizacja bazy rachunków bankowych jednostek samorządu terytorialnego, jednostek podległych oraz innych beneficjentów w celu prawidłowego sporządzania zleceń płatniczych
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego min. do 1 roku w obszarze finansów
- znajomość ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- znajomość ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
- znajomość rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej
- znajomość rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowego sposobu wykonania budżetu państwa
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie rodzajów i trybu dokonywania operacji na rachunkach bankowych prowadzonych dla obsługi budżetu państwa w zakresie krajowych środków finansowych oraz zakresu i terminów udostępniania informacji o stanach środków na tych rachunkach
- znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- studia podyplomowe z rachunkowości, finansów, postępowania administracyjnego
- min. 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych w administracji