Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Starszy specjalista

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie
Gostynin
praca stacjonarna
468 dni temu
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gostyninie
Komendant Powiatowy poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Gostynin
Ogłoszenie o naborze Nr 113674

Warunki pracy


  • praca biurowa w siedzibie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
    w Gostyninie; w pomieszczeniach biurowych klimatyzowanych, usytuowanych na  I piętrze budynku;

  • praca w systemie codziennym (od poniedziałku do piątku) w godzinach 07.30-15.30; 

  • wyjazdy służbowe krajowe;

  • praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych (narzędzia i materiały do pracy: komputer, kserokopiarka, skaner, drukarka, telefon, faks, niszczarka);

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;

  • oświetlenie sztuczne i naturalne;

  • praca z bazami danych i programami specjalistycznymi;

  • budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, brak windy i podjazdów, toalety nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • W zakresie spraw orgnizacyjnych:
  • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy Komendy Powiatowej;
  • organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Powiatowego;
  • opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych Komendanta Powiatowego;
  • prowadzenie archiwum Komendy Powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
  • prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w Komendzie Powiatowej;
  • organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  • organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej Komendy Powiatowej przez Oficera Prasowego Komendanta Powiatowego PSP;
  • przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania Komendy Powiatowej;
  • opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych Komendy Powiatowej;
  • organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej i Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej;
  • realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków oraz petycji, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków oraz petycji dla Komendy Powiatowej;
  • zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej Komendy;
  • prowadzenie sekretariatu Komendanta Powiatowego.
  • W zakresie spraw kadrowych:
  • realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej Komendanta Powiatowego;
  • przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w Komendzie Powiatowej w tym dowódców Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej;
  • opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w Komendzie Powiatowej;
  • opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych Komendy Powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  • ewidencjonowanie pieczęci i stempli w Komendzie Powiatowej;
  • prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów Komendy Powiatowej;
  • sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych Komendy Powiatowej;
  • realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych Komendy Powiatowej;
  • prowadzenie spraw dotyczących uprawnień kierowców pojazdów uprzywilejowanych i służbowych;
  • analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  • prowadzenie ewidencji i rozliczania czasu służby/pracy pracowników systemu codziennego oraz nadzór nad prowadzoną ewidencją czasu służby/pracy i udzielanie merytorycznej pomocy w tym zakresie komórkom organizacyjnym Komendy: - Wydziałowi Operacyjnemu, - Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej;
  • prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  • sporządzanie dokumentacji płacowej, w tym list płac.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji
  • Znajomość Kodeksu pracy
  • Znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość przepisów ustawy o Państwowej Straży Pożarnej
  • Znajomość ustawy o pracownikach urzędów państwowych
  • Znajomość przepisów wykonawczych do ww. ustaw
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Doświadczenie zawodowe w jednostkach organizacyjnych podległych MSWiA co najmniej 1 rok.
  • Znajomość zasad funkcjonowania i finansowania PSP oraz korpusu służby cywilnej.
  • Umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows (Microsoft Word, Excel, Power Point) i programów kadrowych oraz obsługi EZD.
  • Teoretyczna i praktyczna znajomość ustawy o pracowniczych planach kapitałowych.
  • Kompetencje miękkie: (umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, komunikatywność, dyspozycyjność, samodzielność, rzetelność, sumienność).
  • Znajomość przepisów prawa w zakresie klasyfikacji dochodów i wydatków w jednostkach budżetowych oraz archiwizacji dokumentów.
  • Prawo jazdy kat.”B”.
 

Podobne oferty