Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 137210
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Tworzy regulaminy i zasady przeprowadzania wdrażanych programów oraz innych działań w zakresie wspierania rozwoju polityki demograficznej w Polsce, w tym wspierania rodzin i rodzicielstwa zastępczego.
- Sporządza okresowe informacje oraz prowadzi monitoring i ewaluację wdrażanych programów oraz innych działań w zakresie wspierania rozwoju polityki demograficznej w Polsce, w tym wspierania rodzin i rodzicielstwa zastępczego oraz przeprowadza ocenę merytoryczną i obsługę beneficjentów programów pomocowych w sferze polityki demograficznej i rodzicielstwa, w tym rodzicielstwa zastępczego.
- Bierze udział w organizacji spotkań, konferencji, wydarzeń i akcji informacyjnych dotyczących obszaru rodziny i polityki demograficznej.
- Prowadzi działania w zakresie gromadzenia, generowania i udostępniania danych i wiedzy z monitoringu ewaluacji sektora rozwoju polityki demograficznej w Polsce, w tym wspierania rodzin i rodzicielstwa zastępczego.
- Udziela wyjaśnień o charakterze interpretacyjnym z obszaru polityki demograficznej osobom fizycznym, prawnym i partnerom społecznym w celu dostarczenia rzetelnej informacji na temat aktualnego stanu prawnego, w tym przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania lub interpelacje posłów lub senatorów, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka oraz innych organów i instytucji w zakresie właściwości Samodzielnego Stanowiska Pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obsłudze programów/projektów/otwartych konkursów ofert lub w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość przepisów z zakresu polityki demograficznej
- Znajomość ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dział II Rozdział 2)
- Znajomość ustawy o finansach publicznych (Działy I i III)
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Rzetelność
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe