Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 51066
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego. Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Zakres zadań
- monitorowanie krajowego oraz międzynarodowego (w szczególności UE) stanu prawnego, a także innych dokumentów związanych z tematyką sytuacji osób niepełnosprawnych, w tym analizowanie aktualnego stanu prawnego, analizowanie planowanych zmian prawnych, tworzenie zestawień/raportów oraz przekazywanie informacji zainteresowanym, zarówno na forum krajowym, jak i międzynarodowym,
- udział w procesie międzynarodowej współpracy Ministerstwa w obszarze niepełnosprawności, wynikającej z członkostwa Polski w Unii Europejskiej, Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz Radzie Europy, w tym współpraca z ekspertami krajowymi i zagranicznymi, opracowywanie, opiniowanie i uzgadnianie dokumentów (lub wkładów/uwag do nich), materiałów i stanowisk, udział w spotkaniach i posiedzeniach, współpraca z organizacjami i stowarzyszeniami międzynarodowymi, współpraca z instytucjami krajowymi i zagranicznymi oraz dbanie o wymianę informacji,
- udział w procesie wdrażania postanowień Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych poprzez współuczestniczenie w międzyresortowym uzgadnianiu stanowisk oraz bieżące monitorowanie tego procesu w ramach międzyresortowego Zespołu do spraw wykonywania postanowień Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych,
- przygotowywanie, opiniowanie, uzgadnianie i konsultowanie projektów stanowiska rządu lub uwag Biura w zakresie tematyki osób niepełnosprawnych,
- prowadzenie analiz w zakresie działania różnych organizacji międzynarodowych oraz innych podmiotów na rzecz osób niepełnosprawnych, w tym gromadzenie, aktualizowanie danych i dokumentów, opracowywanie informacji, konsultowanie raportów oraz udostępnianie informacji zainteresowanym podmiotom i instytucjom.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze polityki społecznej odnoszącej się do osób niepełnosprawnych lub integracji europejskiej lub współpracy międzynarodowej
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2),
- Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- Wiedza z zakresu polityki społecznej odnoszącej się do osób niepełnosprawnych
- Wiedza o organizacjach międzynarodowych i ich działaniach na rzecz osób niepełnosprawnych
- Wiedza na temat kompetencji instytucji UE, polityki i działań UE oraz integracji europejskiej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe